Sasvim novi Pentastar V – 6 motor Chrysler Grupacije poboljšava fleksibilnost celokupne pogonske grupe i smanjuje potrošnju goriva
Chrysler Grupacija predstavila je najnapredniji V-6 motor u istoriji kompanije – Pentastar V-6. Ova nova linija V-6 motora doprineće sveukupnom smanjenju potrošnje goriva kod čitave
game Chrysler, Ram Truck, JeepR i Dodge vozila. Precizniji i sa smanjenom potrošnjom gorivagoriva, Pentastar motor će postepeno zameniti sedam V-6 motora Chrysler Grupacije koji su trenutno u upotrebi. Pantastar motor će iskoristiti napredne tehnologije ustupljene od strane Fiata po osnovu ugovora o strateškom savezu kao što su viševazdušno direktno ubrizgavanje i
turbo punjenje.
Sasvim novi 3,6-litarski Pentastar V6 motor Chrysler Grupacije dolazi sa dva bregasta vratila u glavi motora (DOHC) i aluminijumskim blokom motora sa uglom od 60 stepeni, izrađenih savremenom tehnologijom ubrizgavanja istopljenog aluminijuma pod visokim pritiskom. Dodatne karakteristike uključuju nešto manji ugao izmedu ventila, glavu motora i usisnu i izduvnu granu sa povećanim protokom. Ovakva konstrukcija, uz dve nezavisne faze rada
bregastih vratila, omogućava optimalnu dinamiku i efikasnost sagorevanja u celokupnom radnom opsegu brzine i opterećenja motora, što donosi izvanredno ravnu krivu obrtnog momenta uz visoku specifičnu snagu – obrtni moment motora je iznad 90% od svoje najviše vrednosti u rasponu od 1800 do 6350 o/min, pružajući vozačima izvanredne vozne karakteristike.
Napredna konstrukcija filtera ulja eliminiše mogućnost prosipanja ulja, a uložak filtera njanovije generacije omogućava znatno bolje karakteristike nego ulošci kod standardnih filtera za ulje. Upotreba svećica motora sa dužim intervalima zamene i energetski efikasnijeg sistema za paljenje pomaže u smanjivanju troškova održavanja.
Pentastar V-6 je projektovan za upotrebu benzina kao pogonskog goriva, ali postoji i ravnopravna mogućnost korišćenja etanola (E85).
-Do 2014. godine, novi V-6 činiće više od jedne trećine naše ukupne proizvodnje motora i doprineće ukupnom smanjenju potrošnje goriva i za više od 25 %. – rekao je Paolo Ferero, stariji potpredsednik zadužen za razvoj pogonskih grupa Chrysler Grupacije.
2011 JeepR Grand Cherokee je prvo vozilo u kojem će se naći Pentastar V-6 motor. Snaga motora će iznositi 290 KS (216 kW) pri 6,350 obrtaja u minuti i obrtnom momentu od 353 N.m na 4,300 obrtaja u minuti. U odnosu na prethodnu generaciju motora snaga Pentastar V-6 motora će za 38% biti veća dok će obrtni momenat biti uvećan za 11%, sve to uz smanjenu potršnju goriva od 11%.