Novi Opel Movano: ni jedan posao nije prevelik!
Izuzetno širok spektar modela za sve namene
U ponudi sa pogonom na prednje i zadnje točkove
Bruto težina vozila je do 4,5 t – nosivost do 17 m3 – teret do 2,5 t
Nove pogonske grupe sa niskom potrošnjom i troškovima održavanja
Ergonomski optimalna unutrašnjost usredsređena na udobnost vozača
Odlična ekonomičnost i operativni troškovi
Druga generacija Opel Movana donosi dašak svežeg vazduha na evropsko tržište lakih dostavnih vozila, sa inovativnim tehnologijama i odličnom funkcionalnošću i ekonomičnošću. Debi ovog raznovrsnog kombija, koji je premijerno prikazan na sajmu „BEOTRUCK“ u Beogradu, takođe predstavlja novu strategiju Opelovih modela za jačanje i širenje linije dostavnih vozila: Kompanija pojačava aktivnosti u sektoru u kome ima impresivnu tradiciju i dokazanu stručnost. Ciljevi su ambiciozni u skladu sa tim: Do 2013. novi Movano planira da udvostruči obim prodaje sa 10.000 na 15.000 jedinica sadašnjeg modela širom Evrope.
Uporedne prednosti: dizajn, unutrašnjost i raznovrsnost modela
Novi Movano ima izražajan i snažan prednji deo koji mu daje prepoznatljiv izgled. Sa prepoznatljivim elementima stila, kao što je rešetka u obliku trapeza, horizontalna hromirana šipka sa redizajniranim logom Opela i prepoznatljivi nabori na haubi, Movano je čist predstavnik ovog brenda. Inženjeri i dizajneri su obratili posebnu pažnju na unutrašnji dizajn kabine. Rezultat toga je kabina koja je 5,7 cm duža od kabine modela koji izlazi iz proizvodnje, koja može da se pohvali vrhunskim izdržljivim materijalima i površinama, odličnom vidljivošću i velikim brojem praktičnih odeljaka za odlaganje stvari. Takođe poseduje višestruko podesiva sedišta kao i mogućnost podešavanja visine volana, što svakom vozaču omogućava da zauzme udoban položaj za vožnju.
Novi Opel Movano ima najširi mogući spektar oblika karoserije na tržištu komercijalnih vozila, nudeći model za svaku namenu kupca. Ponuda uključuje panel dostavna vozila (dostupna u četiri dužine i tri visine vozila), kombije za prevoz putnika, platforme, šasije i pikap modele, kao i kombije. Vozila su takođe dobro opremljena za posebne konverzije ili poboljšanja, a neke posebne verzije – kao što su modeli sa dizalicama – se mogu preuzeti u fabrici.
Novi Movano je sada dostupan u četiri različite dužine koje donose više od četiri metra dužine tovarnog dela i njegovu veću zapreminu, sa do 17 kubmih metara kod verzije L4. Ova poslednja generacija ujedno uključuje varijante sa pogonom na zadnje točkove, dostupne sa dvostrukim točkovima i napred i pozadi, zahvaljujući kojima bruto težina dostiže do 4,5 tone.
Fleksibilna platforma sa pogonom na prednje i zadnje točkove
Po prvi put, novi Movano nudi pogon na zadnje točkove (RWD) pored modela sa pogonom na prednje točkove (RFWD), zahvaljujući njegovoj modularnoj platformi bez premca. RWD varijante pružaju jaču vuču na neasfaltiranom putu, kao i povećanu snagu vuče. Dvostruki zadnji točkovi dostupni su kod panel dostavnih vozila i u izvedbi samo sa šasijom i kabinom. Dvostruki zadnji točkovi su standardni na vozilima bruto težine 4.5 tona, a opciono su dostupni i u izvedbi težine tri tone. FWD modeli poseduju transverzalno postavljene motore dok su RWD verzije sa uzdužno postavljenim motorima.
Najbolje vrednosti dimenzija tovarnog dela i nosivosti tereta
Tovarni delovi varijanti dostavnog panel vozila nude najbolju pristupačnost u klasi, olakšan utovar, visinu stajanja i kapacitet tereta. U vozilu se može smestiti do 17 kubnih metara tereta sa maksimalnom dužinom teretnog dela od 4,4 metra. Bruto težina vozila se povećava na 4,5 tona dok je maksimalno opterećenje 2,5 tona, zavisno od varijante karoserije. Novi Movano je ujedno i odličan kandidat za vozilo za vuču, koje je u stanju da vuče do 3 tone. Maksimalna bruto težina vozila je sada 7,5 tona.
Pored kapaciteta i dimenzija, ergonomičnost i funkcionalnost igraju odlučujuću ulogu u svetu teških dostavnih vozila. Novi Opel Movano je vozilo vrhunske praktičnosti za svakodnevnu upotrebu. FWD modeli su sa niskim podom u utovarnom delu radi lakog pristupa teretnom delu, dok bočna klizna i zadnja krilna vrata sa malim otvorima maksimalno olakšavaju utovar i istovar. Zadnja vrata su sa standardnim otvaranjem pod 180 stepeni, dok je verzija sa otvaranjem od 270 stepeni opciona.
Standardna bočna, klizna, utovarna vrata su sa maksimalnom širinom od 1270 mm (1050 mm na L1 verziji), tako da je moguć bočni utovar evro-paleta dok je maksimalna visina 1780 mm. Široko otvaranje zadnjih vrata od 1580 mm i maksimalna visina do 1820 mm uz povećan međuprostor za ubacivanje tereta između lukova zadnjih točkova od 1380 mm olakšavaju utovar, dok prave bočne strane obezbeđuju prostornu efikasnost.
Efikasan i živ: nova generacija CDTI motora
Nova linija četvoro-cilindarskih komon rejl dizel motora (2.3 CDTI) pruža nižu potrošnju i emisiju gasova. Motori su raspoloživi u tri nivoa izlazne snage sa 74 kW/100 ks, 92 kW/125 ks i 107 kW/146 ks. Sa opcionim rezervoarom od 105-litara, opseg kretanja je gotovo 1.400 kilometara. Naročita pažnja je posvećena nižoj potrošnji goriva u stvarnim uslovima vožnje a ne samo prema kombinovanom evropskom ciklusu.
Uprkos manjoj zapremini u odnosu na model koji izlazi iz proizvodnje verzija 2.3 CDTI isporučuje veći obrtni momenat uz manji broj obrtaja, oslobađa manje ugljendioksida i može da pređe više po litri goriva. Pored toga, ventili su na lančani pogon radi nižih troškova održavanja.
Sve varijante su sa šestostepenim manuelnim menjačima. Automatizovani Easytronic prenos koji kombinuje visoku efikasnost sa udobnošću rukovanja automatskog menjača je dostupan kao opcija kod dve snažnije verzije. Sva tri motora su u skladu sa Euro 4 standardima emisije izduvnih gasova. Motori se mogu naručiti i sa posebnim dizel filterom za sitne čestice.
Dodatna, naročito ekonomična varijanta sa niskom emisijom ugljendioksida će biti pridodata programu vozila u drugoj polovini 2010. godine.
Izvrsna ekonomičnost zahvaljujući niskim radnim troškovima
Novi Opel Movano postavlja standarde po pitanju ekonomičnosti. U osnovi ovoga je izvrstan kvalitet proizvodnje i samog proizvoda, koji kao posledicu ima visoku pouzdanost i dug vek trajanja, kao i visoke projekcije rezidualnih vrednosti (vrednosti koje proizvoda zadržava po isteku određenog vremena korišćenja).
Movano ispunjava očekivanja i po pitanju niskih troškova, naročito za rezervne i potrošne delove. Sastavni delovi kvačila i kočnice su naročito izdržljivi. Troškovi održavanja, su takođe znatno niži: Zamenu ulja potrebno je obaviti tek na pređenih 40.000 kilometara ili jednom godišnje, dok je rashladnu tečnost potrebno menjati nakon 160.000 km (prethodni model: 120.000 kilometara).
Novi Movano odlikuje se i najnižom potrošnjom goriva i emisijom gasova u svom segmentu (od 7,8 l/100 km /203 g ugljendioksida po pređenom kilometru) pa je samim tim savršen izbor u zemljama gde se vozila oporezuju na osnovu emisije ugljendioksida. Ukupni troškovi vožnje su smanjeni za skoro 10% u odnosu na model koji izlazi iz proizvodnje. Troškovi upotrebe se obračunavaju dodavanjem troškova održavanja, trošenja i habanja, osiguranja, depresijacije i potrošenog goriva za četiri godine ili pređenih 150.000 kilometara.
Vozilo je projektovano za veliku izdržljivost, uz servisni vek od 400.000 kilometara. Samo troškovi održavanja i habanja i trošenja za novi Movano su 24 % niži nego kod prethodnog modela.
Prefinjene vozne karakteristike – visoke bezbednosne rezerve
Prateći napredan pogonski koncept, napredna šasija modela Opel Movano prilagođena je agilnom rukovanju i udobnom vešanju kada je vozilo potpuno opterećeno i kad je prazno.
Uz ovo ide i visok nivo bezbednosti: ABS kočnice sa elekstronskom distribucijom kočione sile (EBD) su standardan deo opreme kod svih modela. Program elektronske stabilnosti ESP je takođe standardan kod svih modela sa pogonom na zadnje točkove, a dostupan je kao opcija i kod verzija sa pogonom na prednje točkove. Pasivne bezbednosne osobine uključuju vazdušni jastuk za vozača kao standardan deo opreme, kao i sigurnosne pojaseve sa tri tačke vezivanja, sa zatezačem pojasa i ograničavačem sile zatezanja pojasa. Dodatni elementi poput vazdušnoh jastuka za suvozača, u sedište ugrađenih bočnih vazdušnih jastuka, ili farova sa ugaonim osvetljenjem se mogu naručiti kao opciona dodatna oprema.
“Evropsko tržište dostavnih vozila je od velike strateške važnosti za nas” ističe Kris Lejsi, načelnik odeljenja dostavnih vozila u Opel/Vauxhall-u. “Podmlađivanje našeg proizvodnog programa u ovom važnom segmentu dostavnih vozila jasno odražava naše ambicije rasta u ovoj oblasti i jačanja naše pozicije na tržištu i dodatno doprinosi uspehu kompanije. Ovim je obuhvaćena i usredsređenost na poboljšanje i unapređenje naše prodajne i zastupničke mreže kada su u pitanju dostavna vozila.”
“Novi Movano igra ključnu ulogu u našim prodajnim planovima počev od 2010 godine. Zahvaljujući svojim kvalitetima u osnovnim oblastima – uključujući izuzetno širok izbor varijanti, primernu ekonomičnost, zahvaljujući niskim troškovima upotrebe i održavanja, kao i vrhunskoj funkcionalnosti i ergonomičnosti – novi Movano ima sve što je potrebno kako bi zaseo na vrh segmenta lakih dostavnih vozila.”