2023 03 28 Chevrolet CamaroSS 2014Novi Chevrolet Camaro Z/28

Chevrolet je na Međunarodnom sajmu automobila u New York-u predstavio redizajniranu liniju modela Camaro za 2014. godinu, koja uključuje povratak modela Z/28, najkultnije izvedbe u istoriji Camara.
Modeli Camara za 2014. godinu uključuju dorađeni dizajn karoserije na kojoj prednjače izuzetna aerodinamična rešenja za efektnije hlađenje i stabilnost pri visokim brzinama. Novi Camaro Z/28 ističe se i paketom aerodinamičnih osobina koji stvara veći pritisak pri velikim brzinama, čime nudi najbolje sportske sposobnosti ponašanja na stazi u istoriji ovog modela.
„Ovaj automobil s vrhunskim sposobnostima ponašanja na stazi nastavlja misiju izvornog Camara Z/28 i potvrđuje stručnosti Chevrolet-a kao najprodavanijeg brenda sportskih automobila“, rekao je Mark Reus, predsednik kompanije GM North America. „Karakteristike ovog automobila odražavaju popis želja svih vozača trka: lagani motor LS7 sa suvim koritom i visokim brojem okretaja; keramičke kočnice; integrisano hlađenje za vožnju na stazi; pravi aerodinamični pritisak i znatno smanjena ukupna težina“.
Prvi Camaro Z/28 predstavljen je 1967. godine za potrebe takmičenja Trans-Am 2. klase organizacije Sports Car Club of America. Imao je manji i lakši motor V-8 od 302 kubična inča za povoljniju raspodelu mase vozila, kao i direktniji upravljač i kruće oslanjanje za vožnju na stazi. U skladu sa svojom trkačkom namenom, Camaro Z/28 za 1968. godinu nije bio dostupan s automatskim prenosom niti klimom.
Usprkos tome što novi Camaro Z/28 nije namenjen takmičenju ni u jednoj konkretnoj seriji trka, njegove su performanse isključivo fokusirane na njegove sposobnosti ponašanja na stazi. U početnim testiranjima, Camaro Z/28 bio je tri sekunde brži u svakom krugu od Camara ZL1. Ta dodatna brzina proizlazi iz triju osobina:
Bolje držanje na putu: zahvaljujući složenim izmenama podvozja, Z/28 može razviti 1,05 g kod ubrzavanja u krivini
Veća snaga kočenja: Z/28 koristi Brembo kočnice koje mogu da razviju silu od 1,5 g pri smanjenju brzine i, krug za krugom, zadržavati postojanu osetljivost kočenja
Manja ukupna težina: Z/28 s atmosferskim motorom teži 140 kilograma manje od kompresorskog Camara ZL1, što je rezultat niza izmena, od lakših točkova pa sve do tanjeg zadnjeg stakla
Baš kao i izvorni Camaro, i model Z/28 za 2014. godinu u ponudi je isključivo s ručnim prenosom. Kao ustupak udobnosti modernog vremena, klima uređaj je dostupan, ali samo kao opcija.
„Cilj je bio proizvesti najbrži mogući Camaro za trke, a da ipak bude legalan za vožnju na putu,“ rekao je Al Oppenheiser, glavni konstruktor Camara. „Dok Camaro ZL1 nudi izuzetne performanse na putu, ravnoj pisti i trkačkoj stazi, Z/28 je potpuno usredsređen na performanse ponašanja na stazi. Za većinu vozača, model Z/28 je suviše usredsređen na trkačku stazu, ali ljubitelji trka će u njemu naći jednoga od najsposobnijih trkačih automobila koje je ikada ponudio neki proizvođač automobila“.
Novi Camaro stiže u autosalone krajem 2013. godine. Očekuje se da će Z/28 učestvovati na trkama širom SAD-a od proleća 2014. godine.

Povezana vest:  Opel Monza koncept: Naša vizija Opelove budućnosti