Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema
Ofanziva Opelovih modela prelazi na sledeći nivo sa novom Opel Insignijom koja obeležava svoju svetsku premijeru na 65. Sajmu automobila u Frankfurtu (12. – 22. septembar 2013.). Insignia blista sa još privlačnijim stilom enterijera i eksterijera, dižući nagrađivanu filozofiju „Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti“ na sledeći nivo. Novi snažni i ultra-efikasni motori sa direktnim ubrizgavanjem poput verzije 99g turbo dizel i nove generacije turbo benzinskog motora uvećavaju široki portfolio. Čitav niz poboljšanja šasije pruža veću bezbednost. A potpuno nova generacija sistema za informisanje i zabavu sada je na raspolaganju za Insigniju. Ona u potpunosti integriše mnoge funkcije pametnih telefona u automobilu i može se upravljati intuitivno i jednostavno pomoću tačpeda na centralnoj konzoli.
„Uspešna Insignia je već pridobila preko 500.000 Opelovih vozača. Nova Insignia izazvaće još veće ushićenje – sa visokokvalitetnim i doteranim kokpitom, intuitivnim upravljanjem sistemima za informisanje i zabavu, reprezentativnim pogonskim grupama i još izražajnijim dizajnom nego pre,“ izvršni direktor Opela Dr. Karl-Tomas Nojman opisuje revoluciju modela srednje veličine. „Naša perjanica je sada sofisticiranija i vizuelno upadljivija – ali, i usred sve te elegancije, ne zaboravite u čemu je suština: ponuditi vozačima i putnicima udobno i bezbedno iskustvo vožnje sa vrhunskim tehnologijama, po povoljnoj ceni.“
Naj-model se može naručiti u Nemačkoj počev od 21.juna, u izvedbama sa četvoro i petoro vrata, i u Sports Tourer varijanti; cene kreću od 24,325evra (preporučena maloprodajna cena u Nemačkoj, uključujući PDV).
„Uspešna Insignia je već pridobila preko 500.000 Opelovih vozača. Nova Insignia izazvaće još veće ushićenje – sa visokokvalitetnim i doteranim kokpitom, intuitivnim upravljanjem sistemima za informisanje i zabavu, reprezentativnim pogonskim grupama i još izražajnijim dizajnom nego pre,“ izvršni direktor Opela Dr. Karl-Tomas Nojman opisuje revoluciju modela srednje veličine. „Naša perjanica je sada sofisticiranija i vizuelno upadljivija – ali, i usred sve te elegancije, ne zaboravite u čemu je suština: ponuditi vozačima i putnicima udobno i bezbedno iskustvo vožnje sa vrhunskim tehnologijama, po povoljnoj ceni.“
Naj-model se može naručiti u Nemačkoj počev od 21.juna, u izvedbama sa četvoro i petoro vrata, i u Sports Tourer varijanti; cene kreću od 24,325evra (preporučena maloprodajna cena u Nemačkoj, uključujući PDV).
Doterana: Jednostavno konfigurisan kokpit sa sistemom za informisanje i zabavu nove generacije
Prilikom poboljšavanja kokpita, težište je bilo na tri kriterijuma: jasno, jednostavno i samim tim intuitivno upravljanje, prilagođavanje ponude servisa za informisanje i zabavu, i naravno, udobnost i bezbednost vozača i suvozača, koji su dodatno unapređeni zahvaljujući najnižem mogućem odvraćanju pažnje od saobraćaja na putu.
Centralna konzola se odlikuje potpuno novim osećanjem suptilnosti i prefinjenosti, i smešta čitav niz najsavremenijih tehnologija i funkcija. Klavir crna i hromirana komandna tabla je drastično pojednostavljenja. Sada ima samo nekoliko tastera, tako da je upravljanjem sistemom za informisanje i zabavu, brzo i intuitivno.
Novom generacijom sistema za informisanje i zabavu na modelu Insignia može se upravljati dodirom na 8-inčni displej. Sa početnog ekrana, vozač može pristupiti svim funkcijama i podmenijima, kao što su radio stanice, naslovi pesama, veza sa pametnim telefonom ili 3D navigacionom mapom na taster, tač-skrinu, upravljanju glasom, ili potpuno novom tač-pedu. A sistem za informisanje i zabavu može biti i individualizovan – moguće je pohraniti do 60 ličnih favorita (npr.plejliste, brojevi telefona, navigacione adrese).
Centralna konzola se odlikuje potpuno novim osećanjem suptilnosti i prefinjenosti, i smešta čitav niz najsavremenijih tehnologija i funkcija. Klavir crna i hromirana komandna tabla je drastično pojednostavljenja. Sada ima samo nekoliko tastera, tako da je upravljanjem sistemom za informisanje i zabavu, brzo i intuitivno.
Novom generacijom sistema za informisanje i zabavu na modelu Insignia može se upravljati dodirom na 8-inčni displej. Sa početnog ekrana, vozač može pristupiti svim funkcijama i podmenijima, kao što su radio stanice, naslovi pesama, veza sa pametnim telefonom ili 3D navigacionom mapom na taster, tač-skrinu, upravljanju glasom, ili potpuno novom tač-pedu. A sistem za informisanje i zabavu može biti i individualizovan – moguće je pohraniti do 60 ličnih favorita (npr.plejliste, brojevi telefona, navigacione adrese).
Tač-ped je ergonomski integrisan u centralnu konzolu i nudi potpuno nov način brzog i intuitivnog pristupa sistemu za informisanje i zabavu. Njegova osvetljena površina osetljiva na dodir reaguje trenutno na dodire prsta, uključujući taktilnu povratnu informaciju, čineći upravljanje novom generacijom sistema za informisanje i zabavu dečjom igrom bez odvraćanja pažnje od stanja na putu. Čak i pojedinačna slova – na primer kada tražite naslov pesme u bazi podataka ili kada tražite grad u navigacionom sistemu – se mogu uneti pritiskom prsta na tačped.
Pored toga, vozač Insignije može da kontroliše sistem za informisanje i zabavu najnovije informacije preko jasno postavljenih kontrola na volanu, novog dizajna, kao i putem glasovnih komandi. Napredna funkcija prepoznavanja glasa se može aktivirati jednostavnim pritiskom na dugme na volanu, i može da obradi više od jedne komande odjednom. Širok izbor opcija za upravljanje je rezultat unapređenja na novoj generaciji sistema za informisanje i zabavu.
Nova instrument tabla sa ekranom, u boji, visoke rezolucije, veličine do 8 inča, jača vezu između čoveka i mašine. Pored klasičnih očitavanja kao što su brzina, obrtaj po minuti i nivo goriva u rezervoaru, dodatne informacije o navigaciji, upotrebi pametnog telefona i audio opcijama se nalaze direktno u liniji sa vozačevim pogledom i mogu se podešavati.
Top: Turbo dizel motor nove generacije od 99 grama i SIDI Turbo benzinski motor
Nova Opel Insignia ostavlja utisak svojim pogonskim sistemom i šasijom. I dok je model srednje veličine već dobio mnogo pohvala za udobnost pri vožnji, upravljanje i stabilnost na putu, novi model će zaigrati u višoj ligi. Opelovi inženjeri su uveli mnoštvo poboljšanja na šasiji, kao i na amortizerima, stabilizatorima i volanu, što je rezultovalo smanjenjem nivoa buke i vibracija, i još većom udobnošću.
Veliki, dodatno proširen portfolio motora je podešen da pruži performanse i udobnost bez pristajanja na kompromise. Nova Opel Insignia nudi izbor između tri alternativna pogonska sistema, benzinca, dizel motora i TNG (tečni naftni gas); izlazna snaga se kreće od 81 kW/110 ks do 239 kW/325 ks.
Nova Insignia 2.0 CDTI je ekološki i šampion u uštedi goriva. Zahvaljujući njenom novom 2.0l Turbo dizel motoru, verzije sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks emituju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema EG Nr. 715/2007, što ovaj model smešta u A+klasu efikasnosti, jer modeli sa 4 i 5 vrata, sa 6-stepenim sistemom prenosa i Start/Stop sistemom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km pri kombinovanom ciklusu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – što je među najboljim rezultatima u ovoj klasi vozila. Obe verzije imaju izvanredan obrtni momenat, Turbo dizel motor od 88 kW/120 ks donosi so 320 Nm, a model od 103 kW/140 ks čak do 370 Nm – zahvaljujući automatskoj overboost funkciji.
Vrhunski dizel motor je 2.0 BiTurbo CDTI od 143 kW/195 ks. Ovaj dizel motor visokih performansi sa uzastopnim, dvostepenim turbo punjačima dostiže impresivan obrtni momenat of 400 Nm i izdvaja se po svojoj direktnoj reakciji kao i po uzornoj pogonskoj snazi preko čitavog opsega obrtaja.
Najbolji benzinski motori su dve jedinice sa turbo direktnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI Turbo sa 184 kW/250ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, kao i 1.6 SIDI Turbo iz najnovije generacije motora sa 125 kW/170ks i 260 Nm, i čak do 280 Nm (SIDI = Spark Ignition Direct Injection – paljenje pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem). Oba motora mogu da se pohvale izvanrednim razvojem snage i odličnom mirnoćom rada motora uz veliku uštedu pri potrošnji goriva. Mogu da se upare sa 6-stepenim sistemom prenosa, i Start/Stop funkcijom, ili sa novim 6-stepenim automatskim menjačem slabog trenja. Pored prednjeg pogona, 2.0l SIDI Turbo motor je dostupan i sa pogonom na sva četiri točka.
Alternativa i izuzetno ekonomična opcija pogonskog sistema je Opel Insignia 1,4 LPG od 103 kW/140 ks sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Kao i benzinska verzija, ispunjava stroge smernice budućeg Euro 6 standarda kada je u pitanju emisija štetnih gasova. Uz potrošnju goriva od 7,6l/100 km (Sports Tourer: 7,9l/100 km) pri MVEG kombinovanom ciklusu i nisku emisiju CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), Insignia LPG model je bez premca u A klasi, kada je u pitanju efikasnost.
Veliki, dodatno proširen portfolio motora je podešen da pruži performanse i udobnost bez pristajanja na kompromise. Nova Opel Insignia nudi izbor između tri alternativna pogonska sistema, benzinca, dizel motora i TNG (tečni naftni gas); izlazna snaga se kreće od 81 kW/110 ks do 239 kW/325 ks.
Nova Insignia 2.0 CDTI je ekološki i šampion u uštedi goriva. Zahvaljujući njenom novom 2.0l Turbo dizel motoru, verzije sa 88 kW/120 ks i 103 kW/140 ks emituju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema EG Nr. 715/2007, što ovaj model smešta u A+klasu efikasnosti, jer modeli sa 4 i 5 vrata, sa 6-stepenim sistemom prenosa i Start/Stop sistemom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km pri kombinovanom ciklusu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km) – što je među najboljim rezultatima u ovoj klasi vozila. Obe verzije imaju izvanredan obrtni momenat, Turbo dizel motor od 88 kW/120 ks donosi so 320 Nm, a model od 103 kW/140 ks čak do 370 Nm – zahvaljujući automatskoj overboost funkciji.
Vrhunski dizel motor je 2.0 BiTurbo CDTI od 143 kW/195 ks. Ovaj dizel motor visokih performansi sa uzastopnim, dvostepenim turbo punjačima dostiže impresivan obrtni momenat of 400 Nm i izdvaja se po svojoj direktnoj reakciji kao i po uzornoj pogonskoj snazi preko čitavog opsega obrtaja.
Najbolji benzinski motori su dve jedinice sa turbo direktnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI Turbo sa 184 kW/250ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, kao i 1.6 SIDI Turbo iz najnovije generacije motora sa 125 kW/170ks i 260 Nm, i čak do 280 Nm (SIDI = Spark Ignition Direct Injection – paljenje pomoću svećica sa direktnim ubrizgavanjem). Oba motora mogu da se pohvale izvanrednim razvojem snage i odličnom mirnoćom rada motora uz veliku uštedu pri potrošnji goriva. Mogu da se upare sa 6-stepenim sistemom prenosa, i Start/Stop funkcijom, ili sa novim 6-stepenim automatskim menjačem slabog trenja. Pored prednjeg pogona, 2.0l SIDI Turbo motor je dostupan i sa pogonom na sva četiri točka.
Alternativa i izuzetno ekonomična opcija pogonskog sistema je Opel Insignia 1,4 LPG od 103 kW/140 ks sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm. Kao i benzinska verzija, ispunjava stroge smernice budućeg Euro 6 standarda kada je u pitanju emisija štetnih gasova. Uz potrošnju goriva od 7,6l/100 km (Sports Tourer: 7,9l/100 km) pri MVEG kombinovanom ciklusu i nisku emisiju CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), Insignia LPG model je bez premca u A klasi, kada je u pitanju efikasnost.
Sopstveni stil: Opelov nagrađivani dizajnerski jezik sa notom premijum stila
Nagrađivana Opelova filozofija dizajna, „vajarsko umeće sreće nemačku preciznost“, je evoluirala u segmentu vozila srednje veličine, na novom Insignia modelu. Dizajnerska tema artikuliše prvoklasnu težnju i dinamiku sa nepogrešivo niskom i širokom prednjom grafikom kako bi vizualno naglasila širok stav ovog modela. Hromirana rešetka visokog sjaja je šira i niža nego pre. Šipka koja nosi Opelov logo je tanja i ima vertikalna krilca koja povezuju oko sa redizajniranim farovima. U zavisnosti od konfiguracije, ovi farovi dolaze sa bi-ksenonskim svetlima i bezbednosnim sistemom svetala, AFL+. Svi farovi su crne boje visokog sjaja sa utisnutim hromiranim detaljima koji naglašavaju tehnologiju unutra. Visokokvalitetni farovi uključuju dnevna svetla u prepoznatljivom obliku krila sa ekonomičnim LED lampama. Detalji na nižoj prednjoj stranisu dizajnirani da bi delovali tanko i rašireno, kako bi naglasili veličinu gornje rešetke. Svetla za maglu su ukombinovana sa širokim crnim umecima i hromiranim detaljima. Polako se šire kako se približavaju kućištu točka, kako bi naglasili širinu prednjeg dela i vrhunski dizajn Opel Insignia modela.
Bočni izged nove Insignia limuzine i hečbeka se razlikuju mnogo više nego pre, zbog jedinstvenih vrata prtljažnika i dizajna integrisanog spojlera. Naborana linija na C stubu modela sa 5 vrata nestaje pre nego što dođe do zadnje ivice spojkera, kako bi se naglasila silueta klasičnog kupea. Na verziji sa 4 vrata, naborana linija se proteže duž ivice spojlera kako bi naglasila dužinu elegantne limuzine.
Ovo je takođe primenjeno i na zadnjem delu, gde nova Insignia ima širi i niži proporcionalni dizajn zadnjeg dela. Hromirana šipka visokog sjaja sa nazivom brenda je postavljena niže na vratima prtljažnika i uključuje logo ove marke. Produžava se i na zadnja svetla i uključuje uska svetla za rikverc. Zadnja svetla i svetla za kočnice, podeljena na dva dela, su LED svetla na svim nivoima sedan i hatchback modela. Dizajn lagan kao prepoznatljivo „krilo“ je karakterističan za sve verzije modela.
Nova Opel Insignia takođe nudi mnoštvo tehnoloških, bezbednosnih i opcija za poboljšanje udobnosti. To uključuje i vrhunski radar i pomoćne sisteme zasnovane na kamerama, od prilagodljivog tempomata do upozorenja na bočni slepi ugao, upozorenja na direktan sudar i sistema druge generacije za pomoć pri parkiranju, premijum sedišta sa AGR sertifikatom i „Open&Start“ sistemom za ulazak i paljenje vozila bez ključa, a to su samo neki od njih.
Bočni izged nove Insignia limuzine i hečbeka se razlikuju mnogo više nego pre, zbog jedinstvenih vrata prtljažnika i dizajna integrisanog spojlera. Naborana linija na C stubu modela sa 5 vrata nestaje pre nego što dođe do zadnje ivice spojkera, kako bi se naglasila silueta klasičnog kupea. Na verziji sa 4 vrata, naborana linija se proteže duž ivice spojlera kako bi naglasila dužinu elegantne limuzine.
Ovo je takođe primenjeno i na zadnjem delu, gde nova Insignia ima širi i niži proporcionalni dizajn zadnjeg dela. Hromirana šipka visokog sjaja sa nazivom brenda je postavljena niže na vratima prtljažnika i uključuje logo ove marke. Produžava se i na zadnja svetla i uključuje uska svetla za rikverc. Zadnja svetla i svetla za kočnice, podeljena na dva dela, su LED svetla na svim nivoima sedan i hatchback modela. Dizajn lagan kao prepoznatljivo „krilo“ je karakterističan za sve verzije modela.
Nova Opel Insignia takođe nudi mnoštvo tehnoloških, bezbednosnih i opcija za poboljšanje udobnosti. To uključuje i vrhunski radar i pomoćne sisteme zasnovane na kamerama, od prilagodljivog tempomata do upozorenja na bočni slepi ugao, upozorenja na direktan sudar i sistema druge generacije za pomoć pri parkiranju, premijum sedišta sa AGR sertifikatom i „Open&Start“ sistemom za ulazak i paljenje vozila bez ključa, a to su samo neki od njih.