Opel Monza koncept: Naša vizija Opelove budućnosti
Nakon više od 150 godina istorije kompanije ispunjene moćnim inovacijama, Opel sada predstavlja svoju najnoviju atrakciju – bar delimično. Revolucionarni koncept Opel Monza će doživeti svetsku premijeru na Sajmu automobila u Frankfurtu od 12.-22. septembra (Dani za novinare 10. i 11. septembar), ali danas će Izvršni direktor Opela, dr Karl-Tomas Nojman ponuditi prvi kratak uvid u ovu uzbudljivu studiju. „DRIVE!2022 je jasna strategija za budućnost Opela kao kompanije i kao brenda“, kaže dr. Nojman. „Pokriva čitav spektar tema i elemenata, a u pogledu budućnosti naših modela, skupili smo sve naše ciljeve u okviru koncepta Opel Monza. On predstavlja našu viziju Opelove budućnosti i naše osnovne vrednosti: nemački inženjering i preciznost u kombinaciji sa fantastičnim dizajnom i inovacijama pogodnim za svakodnevnu upotrebu. Koncept Monza ove elemente vodi napred u vizionarskom stilu, izražavajući ih kroz svežu inspiraciju i jasnoću. Ovaj automobil je studija koja će imati dugoročan uticaj na sledeću generaciju Opelovih modela.“
Koncept Monza: Početak sledeće generacije Opelove mobilnosti
Koncept Monza prikazuje ono što Opelovi kupci mogu da očekuju da vide u budućnosti. Fokusira se na dve glavne teme koje će biti vrhunski prioritet za više od 6000 inženjera, tehničara i dizajnera u Riselshajmu koji će razvijati sledeću generaciju Opelovih modela: efikasnost i povezanost. Koncept Monza demonstrira izvanrednu efikasnost kroz svoju arhitekturu i upotrebu materijala, kao i u pogledu njegove aerodinamičnosti i revolucionarnih pogonskih rešenja. U pogledu umreženosti, nudi pionirske mogućnosti koje predstavljaju kvantni skok u razvoju sistema za informisanje i zabavu.
Mada je Opel ponekad pravio drastične promene u svom dizajnerskom jeziku od jedne generacije modela do druge, dodatno uanpređenje stila je preporznatljivo na konceptu Monza. Radi vidljivog izražavanja Opelove potrage za većom efikasnošću, studija predstavlja evoluciju Opelove dizajnerske filozofije vajarskog umeća i nemačke preciznosti, sa konturama karoserije koje daju osećaj okretne sportske prirode pre nego čiste snage mišića.
Ova crta dizajna je odmah primetna u izvedbi prednjeg dela vozila. Nizak stav sa glatkim linijama, jasno definisana hauba i upečatljiv tretman prednjih svetala zajedno automobilu daju dodatnu dozu samopouzdanja. Dodatno razvijene prepoznatljive Opelove teme su utisnute u celokupan izgled: tipičan nabor na haubi deluje više trodimenzionalno te je stoga upečatljiviji, dok se hromirana šipka na rešetki koja nosi Opelov logo sada penje ka gore sa krilcima na vrhovima. Dve karakteristične oštrice ispod farova doprinose njegovoj sportskoj privlačnosti. Sve u svemu, Koncept Monza donosi lagan sportski izgled dizajniran da odslikava efikasnost, uzbuđenje i sjajnu zabavu tokom vožnje.
Sportska privlačnost Opelovih modela je oduvek bila neraskidivo povezana sa funkcionalnošću, te u tom pogledu Koncept Monza odaje počast prvobitnom Opel Monza kupeu, koji je pravljen između 1978. i 1986. godine. Takođe kombinuje elegantan, dinamičan stil sa funkcionalnim rešenjima za vozače i saputnike. Sličnosti između dva automobila su vidljive u elementima dizajna kao što su velike zastakljene površine i niska bočna linija.
Originalna Monza
Originalna Monza bila jeprvi automobil na tržištu sa digitalnim displejom na instrument tabli, koncept Monza nastavlja sa ovom inovativnom temom. On uvodi revolucionarne tehnologije za buduće mogućnosti info-zabavnih sadržaja i povezivosti, pokazujući na koji način će Opelovi automobili sledeće generacije odgovarati na potrebe blisko povezanog i društva koje voli da deli informacije. Time će biti obezbeđena buduća individualna mobilnost koja je više od prostog iskustva vožnje.
Opel Experimental GT: Početak vizionarskih IAA studija
Koncept Monza koji postavlja trendove je najnoviji u nizu vizionarskih IAA studija Opela, koje su počele 1965. sa spektakularnim modelom Opel Experimental GT. U to vreme, Opel je bio prvi proizvođač automobila koji je sačinio koncept studiju u Evropi i predstavio je na sajmu automobila – sa ogromnim uspehom. Experimental GT je izazvao entuzijazam u medijima i javnosti i bio je početna tačka za tekuće prezentacije koncept automobila u cilju prikazivanja inovativnih ideja i budućeg razvoja portfolija tog brenda. Opel studije iz 1960-ih su bile toliko uspešne da su svi evropski rivali posle toga počeli da razvijaju i predstavljaju svoje koncepte.
„Sa konceptom Opel Monza, mi činimo našu budućnost u industriji automobila opipljivom,“ kaže direktor Opela, Nojman. Izazivajući radoznalost u vezi sa najnovijom studijom iz Riselshajma, pre njene svetske premijere, on dodaje: „Još ne mogu detaljno da govorim o tome kako će dizajn enterijera koncepta Monza, a posebno njegove tehnologije koje diktiraju trendove promeniti iskustvo vožnje. Međutim, mogu da garantujem, da će, gledano iz bilo kog ugla, inovativan dizajn karoserije i savršene proporcije privlačiti poglede. Međutim, ova svojstva predstavljaju samo vidljiv izraz izvrsnog sadržaja koji ćete naći ispod karoserije. Svi bi trebali da nas posete na izložbenom prostoru Opela na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) kako bi bacili pogled na uzbudljivu budućnost Opela!“