Opel ADAMPremijera novog 3-cilindričnog motora u Opel ADAMu u Ženevi

Godinu dana nakon lansiranja, ADAM samo biva sve bolji i bolji. Opelov šik urbani trendseter i šampion personalizacije je već etabliran kao najprilagodljiviji i najbolje povezan mali automobil na tržištu. Na sledećem Sajmu automobila u Ženevi (6.-16. mart 2014.), predstaviće i novi, trocilindarski turbo benzinac obogaćen prefinjenošću rada, obrtnom momentom pri malom broju obrtaja i efikasnošću koji će postaviti nove standarde. Ali to nije sve: Ovaj pogonski sistem nove generacije će biti uparen sa 6-stepenim ručnim sistemom prenosa nove generacije. Pored toga, još novih boja i opcija opreme će dodatno proširiti ADAM-ove skoro neograničene mogućnosti individualizacije.
ADAM je prvi automobil u Opelovom portfoliju koji će dobiti ovaj novi aluminijumski 1,0 ECOTEC Turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem koji je razvijen u Opelovom Međunarodnom centru za tehnološki razvoj u Riselshajmu u Nemačkoj. Ovaj džepni pogonski sistem dolazi u dve konfiguracije, sa 66 kW/90 ks i 85 kW/115 ks. Obe verzije nude snažan obrtni momenat sa malim brojem obrtaja od 166 Nm sa samo 1.800 opm. Kao i nove 1.6l jedinice srednje veličine koje je Opel lansirao u prethodnim mesecima (1.6 ECOTEC Turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem i 1.6 CDTI dizel motor), novi 1,0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem nudi novi standard prefinjenosti sa izvanredno niskim stepenom buke i vibracija kod trocilindarskog motora, koji je superiorniji u odnosu na mnoge četvorocilindrične jedinice. Ukombinovan sa novim šestostepenim menjačem, ovaj trocilindrični motor nove generacije nudi Start/Stop funkciju kao deo standardne opreme. Verzija sa 66 kW/90 ks modelu ADAM nudi potrošnju goriva od samo 4,3 k/100 km pri kombinovanom ciklusu, uz emisiju CO2 od samo 99 g/km (prema NEDC testu; preliminarni podaci). Ovo su izvanredni rezultati za benzinski motor, posebno sa tako velikom izlaznom snagom i visokim obrtnim momentom. Ono što omogućuje takvu efikasnost su opcija direktnog ubrizgavanja goriva, sistem varijabilnog pomeranja ventila, aluminijumska konstrukcija koja smanjuje težinu i pumpa za vodu sa promenljivim projem obrtaja.
Opel ADAM modeli sa 1.0 ECOTEC Turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem će se naći u prodaji krajem proleža 2014. godine, a njihova proizvodnja će početi na leto. U ponudi se neće naći samo novi pogonski sistem, već i novu paletu boja za ADAM-a. Opel je na Sajmu automobila u Frankfurtu prošlog septembra takođe održao pretpremijeru daljih opcija za individualizaciju ADAM-a, koje se sada lansiraju. U Ženevi će biti predstavljeno još više boja, detalja u unutrašnjosti kabine i opreme. Podešavanje će postati još više individualno, u ADAM-ovom stilu!

Povezana vest:  Nova Opel Corsa: Za zimske čarolije, a ne zimske vratolomije

Neprimetan: „Džepni“ motor postavlja nove standarde za prefinjenost sa tri cilindra

Neprimetan, snažan i čist: ADAM-ov novi mini motor je možda mali, ali je izuzetno privlačan. Kombinuje dijamantsku preciznost izrade sa vrhunskim tehnologijama kako bi ponudio nivoe performansi koji su u suprotnosti sa njegovom malom veličinom. Ono što je jednako bitno za džepove ADAM-ovih vozača je to što ovaj motor nudi izvanredno nisku potrošnju goriva od 4,3 l/100 km i emisiju CO2 od 99 g/km CO2 u kombinovanom ciklusu – što model ADAM stavlja u povlašćene kategorije u onim zemljama gde se sistem oporezivanja zasniva na emisiji CO2.
Prvi u sasvim novoj porodici benzinaca sa malom zapreminom koji će se dodatno razvijati u godinama koje dolaze, 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem sa 12 ventila, je sledeći korak u Opelovoj ofanzivi pogonskih grupa, koja sledi nakon nedavnog predstavljanja novih porodica 1.6l benzinca srednje veličine i dizel motora. Ove tri nove grupe pogonskih sistema dele zajednički DNK i razvojni cilj: da budu najekskluzivniji u njihovim kategorijama. Opelovi inženjeri su počeli od čistog papira, što je omogućilo uvođenje brojnih mera za eliminisanje tipičnih „nekonvencionalnih“ voznih karakteristika koje tradicionalno prate privlačnost ekonomičnosti trocilindarskih motora. „Ne samo da smo se namerili na to da minimalizujemo potrošnju goriva i emisiju CO2, već smo želeli i da dokažemo da tri cilindra mogu da budu jednako prefinjeni kao i četiri ili više cilindara“, rekao je dr Matthias Alt, glavni inžinjer Opela zadužen za male benzinske motore. „Na samom početku smo se bavili problemima vezanim za balans, buku i vibraciju, koji su tipični za konvencionalne trocilindrične motore, i uvereni smo da će kupci ADAM-a biti oduševljeni rezultatima.“
Blok motora, izveden od aluminijuma livenog pod visokim pritiskom,napravljen je tako da smanju buku motora, kao i težinu. Dovod goriva i brizgaljke visokog pritiska su takođe strukturalno izdvojeni od cilindarske glave kako bi se minimalizovao prenos pulsiranja, dok su pumpa za gorivo i dovod goriva akustično tretirani.
Još jedan veliki dodatak prefinjenosti je instalacija balans osovine karteru motora. Pokreće je lanac sa obrnutim zupcima za tihi rad, vratilo koje se rotira u obrnutom pravcu brzinom kolenastog vratila, a pažljivo je optimizovano da nadoknadi vibracije koje dolaze od rada trocilindarskog motora.
Druge mere za zaštitu od buke uključuju: akustično optimizovane poklopce za gornji i prednji deo motora, usisnu granu i kućišta bregaste osovine; izolaciju bregaste osovine sa gvozdenim umecima za glavne ležajeve; obrnute zupce za lanac bregaste osovine, turbo kompresor slabog zvuka, i niži čelični karter.
Kao rezultat ovih tehničkih karakteristika, novi 1,0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem ne samo da je prefinjeniji od drugih motora sa tri cilindra, već je tiši od mnogih četvorocilindarskih jedinica. Na primer, tokom testiranja pod punim gasom, emituje manje nivoe buke pri svim brzinama motora od benzinskih turbo motora slične snage sa zapreminom od 1,6 litara.

Povezana vest:  GM rezultati za drugi kvartal 2010 pokazuju napredak

Snažan: Mali motor sa velikom dozom privlačnosti

Novi 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem takođe nudi veliku snagu. Ima sve karakteristike koje čine da smanjivanje doživite kao dolazak na pravu meru, uz veći obrtni momenat od, na primer, većine 1,6-litarskih motora sa prirodnom aspiracijom.
Kod modela ADAM, 1.0 ECOTEC Turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem proizvodi 166 Nm pri samo 1800 opm. To je skoro 30 odsto veća snaga od one koju generiše 1,6-litarski motor pri istom broju obrtaja. Verzija od 85 kW/115 ks povećava obrtni momenat na do 4700 opm. Dijamantski precizna tehnika je upotrebljena u integraciji izduvne grane u aluminijumsku glavu motora, koja je pričvršćena vijcima direktno na turbo punjač niske inercije, koji se hladi vodom. Ova kompaktna instalacija doprinosi brzom punjenju zarad ostvarivanja velike snage u donjem segmentu.
Brizgaljke goriva sa šest otvora su centrirane iznad svakog klipa radi efikasnog sagorevanja, i varijabilno otvaranje ventila zarad optimalnog „disanja“ motora. Pumpa za ulje duple zaremine i zamenjiva pumpa za vodu koja se deaktivira kada je rashladna tečnost motora hladna kako bi ubrzala zagrevanje, takođe doprinose niskoj potrošnji goriva.
Lansiranje 1,0 ECOTEC Turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem i pripadajućeg šestostepenog menjača je najnoviji dodatak ADAM-ovoj aktuelnoj ponudi pogonskih sistema gde su četvorocilindrične jedinice ukombinovane sa petostepenim ručnim menjačima: 1,2l sa 51 kW/70 ks i 115 Nm, te dve 1.4-litarske jedinice sa 64 kW/87 ks i 74 kW/100 ks, obe verzije sa 130 Nm obrtnog momenta.

Precizan: Nov, lagan sistem prenosa sa neprimetnim menjanjem brzina

Nov šestostepeni sistem prenosa uparen je sa ADAM-ovim novim trocilindričnim motorom. Sa kompaktnim dizajnom i težinom kada je prazan od samo 37kg, ovaj motor je oko 30 odsto lakši od jedinica koje menja.
Pružajući superioran kvalitet prebacivanja brzina, uz kratak hod menjača i nizak napor menjanja brzina, novi sistem prenosa uključuje mnoga od rafiniranih rešenja koja su predstavljena u novoj generaciji Opelovih menjača. Ova uključuju asimetrično sečene zupčanike i trostruke sinhron spojnice za prvu /drugu i duple sinhron spojnice za treću/četvrtu brzinu. Rikverc je takođe sinhronizovan. Pored njegove upotrebe u ADAM-u, ovaj novi menjač sa lakim menjanjem brzina će se postepeno uvoditi i u druge Opelove modele.

Povezana vest:  Beogradska premijera novog Volvoa V60

Individualan: Više mogućnosti za podešavanja u najbolje povezanom malom automobilu

Več krunisan kao Opelov šampion individualnosti, ADAM svaki put biva sve bolji i bolji. Paleta boja u dve nijanse će se proširivati u narednim nedeljama, i biće dodatno obogaćena u mesecima koji slede. Sa sedam novih boja za karoseriju i četiri nove boje krova, to ADAM-u pruža izuzetan izbor od ukupno 18 boja karoserije i dodatnih 6 boja krova. Pet novih boja koje će biti predstavljene ovog proleća su: elegantna srebrna (Silverwalker), bogata tamno braon (Mr. Darkside), živahna plava (Let it Blue), odvažna limeta zelena (Dancing Green) i suptilna topla siva (Pink-Kong) nijansa. Spisak dodatnih opcija za invididualizaciju ADAM-a nastavlja da raste, i sada uključuje tri nove vrste tkanine za sedišta, pet novih detalja u unutrašnjosti i dve nove boje enterijera, dve nove boje unutrašnjeg retrovizora i tri nova detalja na spoljašnjim retrivizorima kao i nova boja za logo i dva nova kompleta spoljašnjih ukrasa. Na Sajmu automobila u Ženevi će biti predstavljene nove boje karoserije i unutrašnjosti. Sa svim ovim novim opcijama, ADAM-ova mogućnost za podešavanje je sada skoro bezgranična, a to omogućava kupcima da dizajniraju automobil njihovih snova.
Nakon što svoj automobil dizajniraju baš onako kako oni žele, kupci mogu da se raduju najboljem kvalitetu povezanosti vozila u klasi malih automobila. ADAM donosi Opelov sofisticirani IntelliLink sistem koji nudi vrhunsku konekciju i aplikacije. Ovaj multimedijalni sistem je u potpunosti kompatibilan sa najnovijim pametnim telefonima koji koriste Android i Apple iOS sisteme. IntelliLink nudi USB i Bluetooth konekciju, audio streaming opciju, 7-inčni kolor ekran visoke definicije osetljiv na dodir i sedam zvučnika. Opelov IntelliLink sistem u ADAM-u obezbeđuje navigaciju preko BringGo aplikacije, kao i Stitcher i TuneIn aplikacije. Integracija uređaja koji koriste Apple iOS u sistem omogućuje SIRI EYES FREE sistem glasovne kontrole. To vozačima omogućava, na primer, da im se naglas pročita SMS koji su primili ili da diktiraju SMS poruku dok im pogled ostaje na putu a ruke na volanu. IntelliLinkje nagrađivana, bezbedna tehnologija koja se lako koristi, a koja je u isto vreme izvanredno pristupačna i čini model ADAM najbolje povezanim malim automobilom na tržištu.