Dinamična, praktična, stilski izražajna: Peta generacija Corse je ponovo preuzela ulogu bestselera. Opel je upravo primio 750.000. porudžbinu za svoj aktuelni model iz B segmenta, počev od tržišnog lansiranja krajem 2014. Moderni univerzalac je na taj način nastavio uspešnu priču koju je započela prva Corsa, 1982. godine. Do danas, više od 13 miliona Opelovog predstavnika je proizvedeno računajući dosadašnje generacije.
„Corsa je jedan od naših najvažnijih modela u Evropi i na nju se odnosi oko četvrtina ukupne Opelove prodaje. U zavisnosti od verzije, to je savršen automobil za samce i parove, ali i za porodice“, rekao je Peter Kispert (Peter Küspert), potredsednik prodaje i postprodaje Opel/Vauxhalla.
Corsa ne samo što je osvojila srca kupaca, već je tokom godina sakupila brojna priznanja, uključujući i nedavnu titulu za „Mali automobil godine 2016.“ u Irskoj, zvanje „Ekološkog automobila 2016.“ u Letoniji, „Najracionalniju automobilsku kupovinu 2015.“ i titulu „Šampiona vrednosti 2015.“ u Nemačkoj, kao i AUTOBEST priznanje za najbolji automobil u Evropi u smislu „uloženo-dobijeno“ 2015. Sve ovo pokazuje da je Opel Corsa prava Evropljanka. Postoje dobri razlozi za ovakav uspeh: Corsa sjedinjuje prijatnu, modernu atmosferu i zabavu u vožnji sa vrhunskim tehnologijama iz viših automobilskih klasa. U malom bestseleru, Opelova filozofija dizajna, „gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“ je oličena u sjajnom komforu i modernim sistemima asistencije, kao i najboljoj digitalnoj povezanost sa Opel OnStarom i IntelliLink info-zabavnim sistemom. Corsin portfolio takođe impresionira moćnim i efikasnim turbo benzinskim, turbo dizel i TNG motorima. Odnos cene i performansi čitavog paketa je superioran. Ulaz u svet Corse je moguć za već 11.995 evra, i to za model sportskog izgleda sa troje vrata i 1,2-litarskim motorom od 51 kW/70 ks (potrošnja goriva po NEDC-u: grad 6,7-6,6¹ l/100 km, otvoren put 4,6-4,5¹ l/100 km, kombinovano 5,4-4,3¹ l/100 km, 126-124¹ g/km CO2). Za samo 785 evra više, kupci mogu da se odluče za zabavu u vožnji u vidu prostranog, više naklonjenog porodici, modela sa petoro vrata (cena u Nemačkoj, ukljčujući i PDV).
Opel Corsa: Uspešna priča u pet činova
Prvi čin: 1982-1993.
Kao manja Kadettova „sestra“, Corsa A je debitovala u kompaktnoj, kratkoj formi, dužine 3,62 metra i sa izuzetno niskim, verovatno rekordnim koeficijentom otpora vazduha od samo 0,36. Uz to, imala je naglašene lukove točkova u stilu reli auotmobila. Glavni dizajner, Erhard Šnel (Erhard Schnell), kreirao je mali sportski automobil oštrih, isklesanih linija, sa namerom bude posebno zanimljiv „glavi porodice“. Glavni hit je bila Corsa GSi sa 100 ks, a takođe je uveden i dizel motor. Prozvodna linija sastavljena od „hečbek“ i „nočbek“ modela sa dvoje vrata je proširena 1985. godine, kada se pridružio i popularni primerak sa petoro vrata. Corsa A je postala priznati, tržišno uspešni model sa 3,1 milionom prodatih primeraka.
Drugi čin: 1993-2000.
Uprkos uspehu prve Corse, u Riselshajmu je doneta odluka da se novajlija pozicionira kao „ljubimac dama“. Dizajner Hideo Kodama se dao na posao i kreirao mnogo zaobljeniju, mekšu Corsu, sa izraženim „tanjirastim“ farovima. Corsa B je bila deset centimetara duža i mnogo prostranija unutar kabine. Takođe su uvedeni viši bezbednosni standardi u segment, uključujući ABS, zaštitu od bočnog sudara i prednje vazdušne jastuke. Za posebna tržišta, pored „hečbeka“, Opel je ponovo u ponudu stavio „nočbek“, kao i karavan i pik-ap varijante. Benzinski motori su već tada posedovali tehnologiju elektronskog ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi dobio 16 ventila a dizel motor turbo punjač. Druga Corsa je bila uspešna širom sveta a prodaja je dostigla brojku od četiri miliona.
Treći čin: 2000-2006.
Hideo Kodama je ponovo zamoljen da dizajnira formu Corse C. Stajling je bio svesno orijentisan ka uspešnom prethodnom modelu. Nova Corsa je ponovo porasla, i to za deset milimetara u dužinu. Uz to, posedovala je širi stav sa dužim međuosovinskim rastojanjem, što je u velikoj meri pripomoglo izdašnijem unutrašnjem prostoru. Po prvi put, karoserija je bila u potpunosti pocinkovana. Sofisticifani ECOTEC benzinci sa četiri ventila po cilindru i novi turbo dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva, obezbedili su snažnu pogonsku osnovu, nisku potrošnju goriva i najniže vrednosti kada je reč o emisiji izduvnih gasova – sve verzije su već tada bile u skladu sa strogim Evro 4 standardima. Corsa C je takođe doživela tržišni uspeh, prodata u 2,5 miliona jedinica.
Četvrti čin: 2006-2014.
Kao i kod Corse B, verzije sa troje i petoro vrata su krenule odvojenim putevima: Corsa sa troje vrata je imala jedinstven dizajn u stilu kupea, ciljajući na sportski orijentisane kupce, baš kao i Corsa A. Verzija sa petoro vrata je postala prostrani, punokrvni porodični automobil. Corsa D je bila tek malo kraća od četiri metra. Sa Opelovom ecoFLEX tehnologijom, posedovala je Start/Stop sistem za uštedu goriva i veoma efikasne motore. Četvrta generacija je dostigla prodaju od 2,8 miliona jedinica.
Peti čin: Od 2014.
Sa 750.000 porudžbina do sada, peta generacija Corse se takođe proizvodi u Opelovim fabrikama u Saragosi i Ajzenahu, u verzijama sa troje i petoro vrata. Ajzenah je takođe mesto gde se proizvodi Opel ADAM porodica, tako da Corsa ima manju „braću“, baš kao što je Kadett nekada imao nju.
¹Sa pneumaticima niskog otpora pri kotrljanju