MOTOCIKLIZAM

SUBOTIČKI MOTORISTA GABOR SAGMAJSTER SPREMAN ZA VRUNSKI MOTO–IZAZOV

Borba sa peskom Dakara

 

sagermajster_spreman_za_dakarSpreman je subotički motorista Gabor Sagmajster da se otisne na dalek put, da još jednom odmeri snage sa najsurovijim trkačkim uslovima na planeti. Obavljaju se poslednje pripreme, završna doterivanja, a u nedelju, 27. decembra kreće put Argentine gde će se po 31. put održati čuveni Dakar reli.

– Kada sam završio svoj prvi Dakar reli bio sam presrećan. Bila je to kruna moje karijere, bez obzira na osvojene šampionate Srbije, i brojne uspehe na međunarodnim takmičenjima. Poznato je da samo 20 procenta učesnika završi Dakar reli u prvom izdanju – počeo je Gabor Sagmajster Dakar priču na poslednjoj konferenciji za štampu pred polazak na put.

Povezana vest:  Nakon liderske pozicije Borković nesporstski izguran sa staze

Sada je Subotičanin godinu dana iskusniji, video je sa čime se susreće, a veruje da ove sezone može da napravi još bolji uspeh.

– Dobio sam startni broj 51, što mi automatski olakšava neke stvari. Prvih dana automobili neće moći da me stignu, a biće mnogo lakše i brže voziti bez gužve i prašine.

Predstojećem moto–izazovu prethodile su opsežne pripreme. Uz pomoć glavnog sponzora Euro Petrola – Euro Gasa nabavljen je potopuno nov KTM motor, glavni Gaborov saputnik u borbi za oštrim uslovima relija.

Cela avantura košta oko 100.000 evra. Veliku pomoć pružio je i Jokan Ivić, kondicioni trener Sagmajstera. Koliko je fizička sprema važna i koliko se telo troši, govori podatak da je prošlogodišnji Dakar reli Gabor počeo sa 118 kilograma, a završio ga sa 105.

Povezana vest:  Nevladine organizacije se bune protiv izgradnje Balatonringa

I ovako težak ispit, ove godine je još pojačan. Organizatori su se pobrninuli da dodatno zakomplikuju trku.

– Ove godine biće još teže takmičenje, jer je broj etapa koje se voze kroz pustinju preko peščanih dina još duži. Samo će uvodne etape biti nešto lakše, a zatim slede dani peska, najtežih uslova koje možete zamisliti. Sada su organizatori najteže etape prebacili u prvi deo Dakara, a ko dobro odradi prvih osam–devet dana, biće na pravom putu da zabeleži uspeh – kazao je Sagmajster.

Ove godine, biće Sagmajster jači i za sjajnog mehaničara – Nemac Kajzer Torsten ima desetogodišnje iskustvo na Dakar reliju. Gaborov motor je već bio u Torstenovoj radionici u Minhenu.

– Motor je morao da pretrpi neke izmene. Ojačali smo pojedine stvari, jer imam preko 100 kilograma, a slede veoma teški putevi puni skokova. Posebnu smo pažnju vodili i o gumama, svaki dan ću početi sa novim setom, a ispunjene su sunđerastim materijalom – istakao je Sagmajster, dodavši da svaki dan samo za gume donosi oko 700 evra troška.

Povezana vest:  Jamaha: Ferrari nam je najveći suparnik za Rosija

Pored Marka Kopunovića, koji će pratiti i sačekvati Sagmajstera posle etapa, uz subotičkog motoristu biće i novinarska ekipa koju čine Predrag Milinković i Vladica Šljivić.

Posle proslave Nove godine, motori se pale već 1. januara. Prvog dana se vozi do početnog kampa, otprilike u dužini od 3.560 kilometara, a prava etapa počinje 2. januara. Uz sponzore koji su pomogli pripreme za Dakar reli, Sagmajsteru je podršku pružio i Nemanja Simović, član Gradskog veća Subotice.