MOTOCIKLIZAM
SUBOTIČKI MOTORISTA GABOR SAGMAJSTER SPREMAN ZA VRUNSKI MOTO–IZAZOV
Borba sa peskom Dakara
Spreman je subotički motorista Gabor Sagmajster da se otisne na dalek put, da još jednom odmeri snage sa najsurovijim trkačkim uslovima na planeti. Obavljaju se poslednje pripreme, završna doterivanja, a u nedelju, 27. decembra kreće put Argentine gde će se po 31. put održati čuveni Dakar reli.
– Kada sam završio svoj prvi Dakar reli bio sam presrećan. Bila je to kruna moje karijere, bez obzira na osvojene šampionate Srbije, i brojne uspehe na međunarodnim takmičenjima. Poznato je da samo 20 procenta učesnika završi Dakar reli u prvom izdanju – počeo je Gabor Sagmajster Dakar priču na poslednjoj konferenciji za štampu pred polazak na put.
Sada je Subotičanin godinu dana iskusniji, video je sa čime se susreće, a veruje da ove sezone može da napravi još bolji uspeh.
– Dobio sam startni broj 51, što mi automatski olakšava neke stvari. Prvih dana automobili neće moći da me stignu, a biće mnogo lakše i brže voziti bez gužve i prašine.
Predstojećem moto–izazovu prethodile su opsežne pripreme. Uz pomoć glavnog sponzora Euro Petrola – Euro Gasa nabavljen je potopuno nov KTM motor, glavni Gaborov saputnik u borbi za oštrim uslovima relija.
Cela avantura košta oko 100.000 evra. Veliku pomoć pružio je i Jokan Ivić, kondicioni trener Sagmajstera. Koliko je fizička sprema važna i koliko se telo troši, govori podatak da je prošlogodišnji Dakar reli Gabor počeo sa 118 kilograma, a završio ga sa 105.
I ovako težak ispit, ove godine je još pojačan. Organizatori su se pobrninuli da dodatno zakomplikuju trku.
– Ove godine biće još teže takmičenje, jer je broj etapa koje se voze kroz pustinju preko peščanih dina još duži. Samo će uvodne etape biti nešto lakše, a zatim slede dani peska, najtežih uslova koje možete zamisliti. Sada su organizatori najteže etape prebacili u prvi deo Dakara, a ko dobro odradi prvih osam–devet dana, biće na pravom putu da zabeleži uspeh – kazao je Sagmajster.
Ove godine, biće Sagmajster jači i za sjajnog mehaničara – Nemac Kajzer Torsten ima desetogodišnje iskustvo na Dakar reliju. Gaborov motor je već bio u Torstenovoj radionici u Minhenu.
– Motor je morao da pretrpi neke izmene. Ojačali smo pojedine stvari, jer imam preko 100 kilograma, a slede veoma teški putevi puni skokova. Posebnu smo pažnju vodili i o gumama, svaki dan ću početi sa novim setom, a ispunjene su sunđerastim materijalom – istakao je Sagmajster, dodavši da svaki dan samo za gume donosi oko 700 evra troška.
Pored Marka Kopunovića, koji će pratiti i sačekvati Sagmajstera posle etapa, uz subotičkog motoristu biće i novinarska ekipa koju čine Predrag Milinković i Vladica Šljivić.
Posle proslave Nove godine, motori se pale već 1. januara. Prvog dana se vozi do početnog kampa, otprilike u dužini od 3.560 kilometara, a prava etapa počinje 2. januara. Uz sponzore koji su pomogli pripreme za Dakar reli, Sagmajsteru je podršku pružio i Nemanja Simović, član Gradskog veća Subotice.