Ovo legendarno takmičenje, koje se održava u SAD, u Koloradu, simboličnog naziva “Trka do oblaka” zauzima posebno mesto u svetu auto-sporta jer se održava na najvišoj tački Rocky planinskog masiva. Ovogodišnja trka održana je 25. juna, a u žestokoj konkurenciji vrhunskih vozača i raznovrsnih automobila slavio je izvrsni Romain Dumas, već drugu godinu za redom.
156 krivina, 19,99 kilometara staze, uspon od 1440 metara na nadmorskoj visini od 4300 metara, to je Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, najteža brdska trka, verovatno poslednja na svetu koja zaslužuje slogan #DontCrackUnderPressure. Ipak i ekstremno teški uslovi, nisu omeli pobednika da za nešto više od 9 minuta stigne do cilja na visini od 4300 metara, koji se nalazi praktično u oblacima.
Na ovoj visini atmosferski pritisak je pravi izazov kako za vozače tako i za automobile, pa je ovo jedno pravo #dontcrackunderpressure iskustvo.
Više od 80 vozača učestvovalo je u trci koja je podeljena u 12 kategorija automobila, motocikala i kamiona.
Od svih trka na kojima je TAG Heuer Zvanični Partner Vremena, ovo takmičenje ima posebnu vezi sa brendom. Trka Pikes Peak po prvi put je organizovana 1916. godine, iste godine kada je TAG Heuer lansirao svoj prvi Mikrograph, hronograf tačnosti 1/100 u sekundi.Od tada se ovakvi hronografi izuzetne preciznosti i kvaliteta koriste na svim važnim sportskim događajima u svetu automobilizma uključujući Monaco Grand Prix, Carrera Panamericana i Indy 500. Tačnost je postala TAG Heuer-ov legat, vezavši brend zauvek za svet auto moto sporta.
Takođe poznata kao „Trka do oblaka“, Pikes Peak postigla je legendarni status kao druga najstarija trka u svetu automobila i motocikla u Sjedinjenim Državama. Jedna od zaista jedinstvenih karakteristika trke je promena atmosferske gustine, jer se ruta usmerava na sam vrh planine. Startna linija izlazi na nadmorskoj visini od 2.862 metara (9.390 stopa), gde je atmosferska gustina 71%. Ovo srazmerno smanjuje performanse motora. Kada vozači stignu do vrha na visinu od 4.302,25 m, obrtni moment će se smanjiti na 59% optimalnih performansi. Na ovoj visini sposobnost vozila za ubrzanjem se smanjuje gotovo za pola.
To je jedna od najtežih trka na svetu, kako za vozače tako i za njihove mašine. Poznato je da veliki usponi i visoke nadmorske visine usporavaju reflekse vozača, dodatno naprežu njihov mozak i neretko izazivaju grčenje mišića. Uz vrlo malo sigurnosnih ograda, i najmanja greška bi i najiskusnijeg vozača mogla da pošalje bespovratno u provaliju.Tako vozači neretko dolaze u situaciju da moraju birati da li da posegnu za maskama sa kiseonikom kako bi smanjili glavobolje, vrtoglavice i slabost koje ih često na ovoj trci obuzimaju, što im dodatno smanjuje sposobnost da brzo reaguju na kursu sa vrlo malo bezbednosnih barijera između uskog puta i strmoglave litice.
Od 1916. godine Pikes Peak International Hill Climb je izazov kako za čoveka tako i za mašine. Više od bilo koje trke na svetu Pikes Peak je oličenje motoa #DontCrackUnderPressure.