Miko Hirvonen Ford Focus 2RELI

U ZEMLJI IZLAZEĆEG SUNCA VOZI SE 10. TAKMIČENJE SEZONE

Ko će postati samuraj?

 

Skoro tri nedelje odmora od relija u Nemačkoj brzo je prošlo, a karavan Svetskog šampionata otišao je na Daleki istok. Sledeća stanica je Japan, jedno od popularnijih takmičenja u šampionatu od 2004. kada je ušao u kalendar. Nije ni čudo, s obzirom da su Japan i reli veoma povezani zahvaljujući proizvođačima automobila. Tojota, Micubiši, Suzuki, Mazda, Nisan i Subaru kao najupečatljiviji, bili su deo karavana i imali prilično uspeha.

Takmičenje se održavalo na Hokaidu, najsevernijem japanskom ostrvu, u regionu Tokači blizu grada Obihiro. Međutim, 2008 reli je prebačen u Saporo glavni grad ostrva Hokaido. U Saporu se održava i jedan od najspektakularnijih super specijala u godini, na stadionu Saporo Dom.

Pobednik u Japanu poslednje dve godine bio je Miko Hirvonen. Ford ponovo želi trijumf, međutim Finac nije završio poslednja dva relija, kod kuće u Finskoj i u Nemačkoj kada se i teoretski oprostio od borbe za titulu i sigurno će u Japanu biti oprezan.

Povezana vest:  Najmanje četiri osobe poginule na reliju u Češkoj

– Posle odustajanja u Finskoj, nisam imao takmičenje na zemljanim podlogama, jer je poslednji takav reli bio krajem maja. Trebaće vremena da se vratim u ritam na prvoj etapi, ali to ne bi trebalo da bude problem. Imam brzinu da se borim za pobedu, ali mi je glavni cilj da do kraja sezone ostvarim dobre rezultate – kaže Hirvonen.

NJegov klupski kolega, Jari-Mati Latvala 2008. bio je drugi što mu je najbolji rezultat na četiri učešća u Japanu.

– Dopadaju mi se brze etape, kao u Finskoj i na Novom Zelandu, a Japan je upravo takav reli. Na takvim takmičenjima sam pun samopuzdanja. Ford je konkurentan u takvim uslovima, pa se nadam da je podijum moguć – ambiciozan je Latvala.

Vodeći u šampionatu, Sebastijan Loeb, mogao bi već u Japanu, četiri relija pre kraja, da „overi” titulu ukoliko pobedi, a njegovi konkurentni ne budu plasirani bolje od sedmog mesta. Ipak, Francuz je prilično oprezan, jer sumnja da može slaviti na Dalekom istoku.

Povezana vest:  FORMULA 1, Luis Hamilton: Ne treba mi u karijeri Ferari

– Ne znam tačno šta će se dogoditi, ali nije baš verovatno da ću pobediti. Možda na nekom od narednih relija, to je ipak realnije. Bilo bi glupo doći ovako blizu titule, a onda upropastiti priliku jureći broj pobeda – oprezan je Super Seb koji je već proslavljao titule u Japanu 2005. i 2008.

Reli u Zemlji izlazećeg sunca garantuje uzbuđenja i pruža priliku Sebastijanu Loebu da potvrdi sedmu uzastopnu titulu. Već u nedelju biće poznato da li je Francuz uspeo to da učini.

 

RAIKONEN I SORDO OPET ZAJEDNO

Sitroen total tim sve je iznenadio kada je pred reli u Finskoj objavio da će se Kimiju Raikonenu u juniorskoj ekipi pridružiti Dani Sordo umesto Sebastijana Ožijea. Taj potez nije urađen napamet, jer je Ožije priključen prvom timu za sve zemljane relije do kraja sezone.

Povezana vest:  RELI JORDAN, SEBASTIJAN LOEB I MIKO HIRVONEN NASTAVLJAJU BORBU ZA TITULU

Pošto je Japan takvo takmičenje ponovo je napravljena rokada, a isto će biti i na poslednjem reliju sezone u Velikoj Britaniji.

 

PLASMAN VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      191

2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     133

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            117

4. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          100

5. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     95

6. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   86

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  56

8. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          26

9. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  25

10. Kimi Raikonen (Finska, Sitroen junior tim)          21

 

EKIPNI PLASMAN

1. Sitroen Total tim     308

2. BP Ford Abu Dabi tim       222

3. Sitroen junior tim    168

4. Stobart M-Sport Ford tim   118

5. Mančiz Ford tim     40