sebastian_loeb_111RELI

ŠPANIJA DOMAĆIN PRETPOSLEDNJEG TAKMIČENJA U SEZONI

Pitanje prestiža

 

Pre tri nedelje u Francuskoj Sebastijan Loeb potvrdio je osvajanje sedme uzastopne titule u Svetskom reli šampionatu. Bez obzira na takav ishod ne treba sumnjati da će se on i ostali majstori potruditi da, kada danas počne pretposlednji reli sezone u Španiji, daju sve od sebe kako bi pobedili jer je trijumf u šampionatu ipak stvar prestiža.

Na poslednjem treningu Loeb je bio najbrži, pokazujući da želi pobedu i na preostala dva relija do kraja sezone. Međutim, Francuz ne razmišlja o sebi koliko o klupskom kolegi Daniju Sordu koji se takmiči pred domaćom publikom. Naročito pošto će Loeb zbog pobede u Francuskoj startovati prvi, što po njegovom mišljenju pogoduje Sordu.

– Ako vremenski uslovi budu dobri mogli bi da izgubimo dosta vremena čisteći stazu. Čini mi se da je Dani na odličnoj poziciji jer će krenuti peti i imaće čist put. Može da završi dan sa prednošću od 20-30 sekundi. Da smanjite takav zaostatak za Sordom morate biti pakleno brzi – smatra Loeb.

Povezana vest:  FORMULA 1, Flavio Briatore: Šumijev povratak bio je gadna greška

Sordo ipak ne rasipa optimizam iako će voziti pred domaćom publikom. Štaviše, trudi se da ostane hladne glave.

– Pre svega, srećan sam što ću se takmičiti pred zemljacima. Francuska publika postavila nam je visoke standarde, pa će Španci morati da odgovore izazovu – našalio se Sordo. – Mnogo očekujem od ovog relija, a ljudi mnogo očekuju od mene. Osećam mali pritisak, ali sam opušten čak i više nego u Francuskoj gde sam morao da osvojim bodove kako bi Sitroen osvojio ekipnu titulu.

Tandem iz Forda, Miko Hirvonen i Jari-Mati Latvala, oprezan je pred Španiju jer će po prvi put od 1996. megdan biti mešavina zemlje i asfalta.

– Ovakav format učiniće takmičenje interesantnim. Zadovoljan sam zbog toga što će podloga biti mešovita, mada bih više voleo da su etape pojedinačno na po jednoj podlozi. Biće veoma važno brzo pronaći meru kada auto pređe sa zemlje na asfalt – objašnjava Hirvonen.

Povezana vest:  FORMULA 1, RAT IZJAVA ŠEFA RENOA I KIMIJA RAIKONENA

Sa njim se složio i Latvala:

– Promene sa podlogom znače i promenu ritma. Kada put pređe sa zemlje na asfalt morate biti veoma oprezni, a i kočenje na asfaltu je znatno teže sa gumama za zemljanu podlogu – kaže Finac.

Španski megdan biće siromašniji za Kimija Raikonena, jer je Finac imao ozbiljan udes na poslednjem treningu. Raikonen je izgubio kontrolu u krivini ulevo odbivši se o bankinu na suprotnoj strani puta. Auto se prevrnuo nekoliko puta dok se konačno nije zaustavio na krovu, ali su Raikonen i suvozač Kaj Lindstrom izašli nepovređeni. Posle pregleda automobila utvrđena su oštećenja na krovnom delu zaštitnog kaveza zbog čega je Finac bio primoran da odustane od takmičenja u Španiji.

Povezana vest:  FORMULA 1, Generalni poredak vozača i konstruktora u Formuli jedan

 

PLASMAN VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      226

2. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     166

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)            144

4. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          133

5. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     125

6. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   104

7. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford)  60

8. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          36

9. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford)  33

10. Kimi Raikonen (Finska, Sitroen junior tim)          21

 

EKIPNI PLASMAN

1. Sitroen Total tim     388

2. BP Ford Abu Dabi tim       277

3. Sitroen junior tim    193

4. Stobart M-Sport Ford tim   140

5. Mančiz Ford tim     54