FORMULA 1
POSLEDNJA OD TRI ODLUČUJUĆE TRKE VOZI SE SUTRA NA JEDVA ODOBRENOJ STAZI JEONGAM
Korejski rat
Korejsko poluostrvo potresao je 1950. početak rata između Severne i Južne Koreje. Ratna razaranja trajala su tri godine uz mnogo žrtava. Od tada je prošlo više od pola veka, a na pomolu je nova bitka. Srećom ovoga puta ulog nisu teritorije već titula šampiona najbržeg cirkusa na svetu.
Formula 1 doživeće premijeru u Južnoj Koreji na stazi u Jeongamu koja je odobrena od strane inspekcije Međunarodne automobilske federacije (FIA) 11. oktobra, samo dve nedelje pre trke. Na jedvite jade staza je završena u poslednjem trenutku.
Upravo zbog činjenice da je u pitanju nova staza, nema ni najmanjih naznaka ko bi mogao da trijumfuje na premijernoj Velikoj nagradi Južne Koreje. Jedino je sigurno da će paklena petorka konkurenata za titulu učiniti sve kako bi pobedili na najnovijem čedu Hermana Tilkea i jedinoj stazi u šampionatu koja se vozi u smeru suprotnom od kazaljke na satu.
Jeongam ima i najduži pravac u šampionatu sa sporim krivinama za koje mnogi kažu da pogoduje Meklarenu. Ipak, Luis Hemilton i DŽenson Baton nisu u sjajnoj poziciji zbog zaostatka u odnosu na vodećeg Marka Vebera. Hemilton ipak ne odustaje od borbe za krunu.
– Biće teško, ali ću učiniti sve što mogu. Mislim da su mi šanse dobre. Nije nemoguće pobediti-još uvek je dosta poena u igri – optimista je Britanac.
NJegov klupski kolega i sunarodnik Baton kao da se već predao sudeći bar po namerama koje ima na stazi u Jeongamu.
– Želim samo da izađem na stazu i uživam, pa ću videti šta će se dogoditi. Sa 30 bodova zaostatka pozicija mi nije najbolja, ali ću se potruditi. Sve je moguće – miran je aktuelni šampion.
Red Bul se nalazi u prilično dobroj poziciji, jer je Veber vodeći dok Sebastijan Fetel zaostaje za klupskim kolegom 14 bodova. Međutim, mnogo se prethodnih dana pričalo o maču sa dve oštrice koji takva situacija može da stvori, zbog diskutabilnog odnosa dva vozača. Ipak, Veber i Fetel nisu se obazirali na takve priče već su u potpunosti skoncentrisani na sutrašnju trku.
– Znam da moram da završim trku, ali to svi znamo. To vam je uvek prvo na pameti, ali isto tako ne želite da prepustite poziciju. Ne želim da kalkulišem pred trku, jer ko zna šta sve može da se dogodi. Ako pobedim na sledeće dve trke onda je sve gotovo – smatra Veber.
I Nemac razmišlja na potpuno isti način. Usmeren je samo ka tome da postigne što bolji rezultat.
– Posle prošle sezone očekivanja su bila da možemo da se borimo za titulu. Nije sve delovalo sjajno za mene tokom sezone, ali sada je bolje. Mislim da smo do sada uspeli da ispunimo očekivanja iako ima još do kraja sezone. Bolid je odličan, dobro je funkcionisao na nekoliko poslednjih trka – rekao je Fetel osvrnuvši se i na komentare o odnosima između njega i Vebera. – Skoncentrisan sam samo na sebe. Sačekajmo da vidimo šta će biti.
As Ferarija Fernando Alonso možda je i u najtežoj situaciji iako ima isti broj bodova kao i Sebastijan Fetel. Španac za razliku od ostalih pretendenata na titulu teško da može računati na podršku jklupskog kolege Felipea Mase koji već dugo nije ostvario neki značajniji rezultat. Samim tim malo je verovatno da bi Brazilac mogao da otkine neki bod rivalima svog klupskog kolege.
– Još nije gotovo. Videćemo kako će se godina završiti. Za sada u pogledu zadovoljstva, motivacije, vožnje i tima ovo je najbolja godina za mene – sumirao je Alonso utiske.
Nepoznanica nove staze u šampionatu sigurno će ponuditi mnogo uzbuđenja, uz nadu da nije reč o još jednom klonu Hernmana Tilkea koga mnogi optužuju da je konstruisao najdosadnije staze u karavanu.
Mihajlo Trkulja
OPET KAZNA ZA HISPANIJU
Ekipa Hispanije nastavlja da izaziva podsmehe ostatka karavana. Posle kazne koju je ekipa dobila kada je Sakon Jamamoto ranije pušten iz boksa i tom prilikom povredio člana ekipe, najnovija glupost usledila je sa ostavljenim grejačem guma sa kojim je Jamamoto izašao na stazu.
Ovo nije primećeno u prvom trenutku, ali su posle toga stjuarti trke zahvaljujući izveštaju direktora trke kaznili Hispaniju sa 5.000 dolara.
RED BUL I MEKLAREN DOMINIRALI NEZVANIČNIM TRENINZIMA
Diktat Hemiltona i Vebera
Nezvanični treninzi na Jeongamu prošli su u znaku Red Bula i Meklarena. Rivali su na ravne časti podelili treninge, pa je Luis Hemilton bio najbrži prepodne, dok je Mark Veber diktirao tempo na popodnevnom treningu.
Neznatne probleme imao je klupski kolega Vebera, Sebastijan Fetel koji je prepodne4 bio četvrti, dok je popodne imaop tek sedmo vreme.
Rezultati prvi trening: 1. Luis Hemilton (V. Britanija, Meklaren) 1:40,887 minuta, 2. Robert Kubica (Poljska, Reno) 1`:40,968, 3. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP) 1:41,152, 4. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) 1:41,371, 5. DŽenson Baton (V. Britanija, Meklaren) 1:41,940, 6. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP) 1:42,022, 7. Mark Veber (Australija, Red Bul) 1:42,202, 8. Nik Hajdfild (Nemačka, Zauber) 1:42,293, 9. Niko Hulkenberg (Nemačka, Vilijams) 1:42,678, 10.Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams) 1:42,883.
Drugi trening: 1. Mark Veber (Australija, Red Bul) 1:37,942, 2. Fernando Alonso (Španija, Ferari) 1:38,132, 3. Luis Hemilton (V. Britanija, Meklaren) 1:38,279, 4. Robert Kubica (Poljska, Reno) 1:38,718, 5. DŽenson Baton (V. Britanija, Meklaren) 1:38,726, 6. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 1:38,820, 7. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) 1:39,240, 8. Vitalij Petrov (Rusija, Reno) 1:39,267, 9. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP) 1:39,268, 10. Kamui Kobajaši (Japan, Zauber) 1:39,564.
ŠAMPIONAT VOZAČA
1. Mark Veber (Australija, Red Bul) 220
2. Fernando Alonso (Španija, Ferari) 206
3. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) 206
4. Luis Hemilton (V. Britanija, Meklaren) 192
5. DŽenson Baton (V. Britanija, Meklaren) 189
6. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 128
7. Niko Rozberg (Nemačka, Mercedes GP) 122
8. Robert Kubica (Poljska, Reno) 114
9. Mihael Šumaher (Nemačka, Mercedes GP) 54
10. Adrijan Zutil (Nemačka, Fors Indija) 47
11. Rubens Barikelo (Brazil, Vilijams) 41
12. Kamui Kobajaši (Japan, Zauber) 27
13. Vitalij Petrov (Rusija, Reno) 19
14. Niko Hulkenberg (Nemačka, Vilijams) 17
15. Vitantonio LJuci (Italija, Fors Indija) 13
16. Sebastijan Buemi (Švajcarska, Toro Roso) 8
17. Pedro de la Rosa (Španija, Zauber) 6
18. Nik Hajdfild (Nemačka, Zauber) 4
19. Haime Alguersuari (Španija, Toro Roso) 3
EKIPNI PLASMAN
1. Red Bul 426
2. Meklaren 381
3. Ferari 334
4. Mercedes GP 176
5. Reno 133
6. Fors Indija 60
7. Vilijams 58
8. Zauber 37
9. Toro Roso 11