Najbolji srpski automobilista Dušan Borković na samo je tri trke od još jednog vanserijskog uspeha. Na današnjoj 11. TCR trci Evropa šampionata osvojio je peto meto i novih deset bodova, čime se zadržao u vrhu generalnog plasmana. Pančevac će se na drugoj trci u Monci i na poslednjem trkačkom vikendu u Barseloni boriti za prvo mesto I titulu evropskog šampiona. Da mu taj zadatak neće ni izbliza biti lak svedoče i dešavanja na današnjoj trci, kao i na kvalifikacijama.

Naime, Borkovićev automoibil Hyundai i30 N sa brojem 62 dodatno je usporen na ovom trkačkom vikendu, s obzirom da mu je poslednjim balansom performansi auto najteži, najviši i sa najmanje snage motora u odnosu na konkurente iz drugih brendova automobila, kojih je ovog vikenda bilo čak 28.

Monca svakako nije staza koja leži specifikacijama automobila Hyundai koji Borković vozi, što se posebno primetilo u prvom i trećem sektoru sa dugačkim pravcima i gde Hyundai i tim nemaju šta da poprave niti Borković može išta da uradi da poboljša situaciju.

Povezana vest:  MOTO GP, Marquez pretekao Rossija i odbranio naslov svetskog prvaka

Treba napomenuti i to da je ovaj vikend ubedljivo najtopliji od svih čitave sezone, s temperaturom vazduha većom od 30 stepeni i uz veliku vlažnost, pa vozači izlaze iz kola „bareni“ i veoma iscrpljeni.

Da će Monca biti najveći izazov u sezoni za Borkovića pokazao je start trke, na kome se našlo čak 28 vozila. Već u prvoj krivini došlo je do brojnih kontakata kada je i osvajač pol-pozicije Žan Karl Verne pao na drugo mesto, a Duca u gužvi ogromnih razmera bio na meti vozača iza njega.

Ipak, hladnokrvnim pristupom sačuvao je šesto mesto i spremao se u pohod na nove bodove. S početka trke pri izlasku prvog sigurnosnog vozila javili su se dodatni problemi sa aerodinamikom, s obzirom na to da Borković nije mogao da podigne prozorsko staklo na svojim vratima.

Povezana vest:  FORMULA 1, Sebastijan Fetel: Plakao sam kao dete, ali nije me sramota

Usledila su i dva incidenta na trci zbog čega je više od trećine vremena sigurnosno vozilo provelo na stazi. Borković je uprkos svemu uspeo da prestigne Tašija velemajstorskim manevrom sa unutrašnje strane i dokopa se petog mesta

Srećom, i Mikel Askona nije uspeo da sačuva lidersku poziciju, pa tako posle ove trke vodi u generalnom plasmanu sa 154 boda, 10 više od našeg šampiona. Pobednik subotnje trke Verne sada je treći u ukupnom poretku na 14 bodova od našeg asa.

“Bolje sa ovakvim automobilom zaista nije moglo. Bilo je nemoguće da držim ritam na pravcima sa ostalim automobolima. Ovo je najviše što sam mogao da izvučem od Hyundaija ove trke, što svedoči i činjenica da sam ja jedini na kvalifikacijama ušao u prvih deset. Ostali su bili daleko iza mene. Sutra startujem peti i nadam se postolju. Moram biti pametan i mudro proći prvu krivinu jer je zaista prevelika gužva i videli ste šta se dešava. Šampionat će se odlučiti u Barseloni,” rekao je Borković nakon prve trke u Monci.

Povezana vest:  Vesnić spreman za šampionat centralne Evrope

Vozač NIS Petrol tima u saradnji sa Target Competition timom lavovski se borio i u subotnjim kvalifikacijama u kojima je zauzeo šesto mesto, što će mu u nedeljnoj trci doneti petu poziciju u skladu sa inverzivnim poretkom prve desetorice u drugoj trci.

Sledeća trka TCR Evropa šampionata u Monci biće vožena u nedelju od 12.10, uz direktan prenos na RTS 2 i Sport klubu 1. Poslednji trkački vikend na programu je 20. i 21. oktobra u Barseloni.