RELI
Da li će neko zaustaviti Sebastijana Loeba u 39. Svetskom šampionatu
Čekanju je došao kraj. Četiri meseca trajala je pauza u Svetskom reli šampionatu i konačno je došlo vreme da 39. sezona startuje ponovo u Švedskoj. Još jednom je jedini pravi zimski reli počeo sinoć ceremonijalnim startom u Karlštadu.
U odnosu na prošlu godinu i samo dva proizvođača Sitroen i Ford, u šampionat se uključio i MINI iako će ove sezone brend u vlasništvu BMW-a učestvovati najverovatnije na šest od ukupno 13 takmičenja. Sitroen i Ford poslali su u zasluženu penziju C4 i Fokus, a teško breme naslednika preuzeli su Sitroen DS3 WRC i Ford Fiesta RS WRC.
Sitroen je sedam prethodnih godina bio neprikosnoveni vladar Svetskog šampionata zahvaljujući neverovatnom Sebastijanu Loebu. Francuz od ove sezone za klupskog kolegu ima sunarodnika Sebastijana Ožijea koji se u juniorskoj ekipi francuske proizvođača pokazao u najboljem mogućem svetlu. U Švedskoj sneg predstavlja vozačima najveći problem, a Loebu ovo takmičenje svakako nije među omiljenima naročito što će i ove godine krenuti prvi. Osim toga svi se pitaju hoće li neko stati na put dominaciji Super Seba?
– Kada startujete prvi uz snegom koji ne prestaje da pada kao ovih dana u Švedskoj možete da uradite šta god želite, ali vreme ćete svakako izgubiti – realan je Loeb. – Nadam se da uslovi neće biti loši, ali očekujem težak prvi dan.
Za razliku od Sitroena, Ford je osvojio svaki reli u zemlji Tri krune od 2006. Dvojac nije promenjen, i dalje će Finci Miko Hirvonen i Jari-Mati Latvala u borbu za bodove. Švedska bi naročito značajna mogla da bude za Hirvonena posle veoma loše prošle godine kada je jedinu pobedu ostvario upravo ovde, ali i Latvala ima svoju računicu u želji da potvrdi da prošlosezonska vicešampionska titula nije bila slučajnost.
– Svakako ćemo se potruditi da započnemo sezonu u Švedskoj pobedom – najavljuje Hirvonen. – Imamo odličan tim i izuzetan automobil, pa zbog toga mislim da možemo to da uradimo.
Mada je privatni tim najčešće obaveza od koje boli glava šampion iz 2003. Peter Solberg je prošle godine zaista bio odličan. Ne treba sumnjati da će se Norvežanin potruditi da i ove godine ponovi iste rezultate, ali da li će zaista tako biti ostaje da se vidi. Prošla godina bila je prva u reliju za nekadašnjeg vozača Formule 1 i šampiona iz 2007. Kimija Raikonena i definitivno je prošla po sistemu toplo-hladno. Finac je prošao period adaptacije, ali je osnovao i sopstvenu ekipu i trebalo bi da bude učesnik makar 10 od 13 takmičenja. Koliko je i da li je Ledeni čovek preležao prošlogodišnje dečije bolesti pokazaće narednih devet meseci.
I jedina dilema koja se iz sezone u sezonu javlja jeste-kada će vladavini Sebastijana Loeba doći kraj? Pre dve sezone Super Seb je za samo bod odbranio titulu ispred zahuktalog Mike Hirvonena, međutim već prošle Francuz je ponovo terorisao uzduž i popreko zemaljske kugle. Neki se nadaju da bi i godine Loeba (37) mogle da odigraju ulogu u svrgavanju kralja sa prestola, ali činjenica je da Galskog petla još dugo niko neće uzimati zdravo za gotovo.
M. Trkulja
KALENDAR ZA 2011.
10. – 13. februar Švedska
03 – 06. marta Meksiko
24. – 27. mart Portugal
14. – 16 april Jordan
05. – 08.maj Italija
26. – 29. maj Argentina
16. – 19. jun Grčka
28. – 31. jul Finska
18. – 21. avgust Nemačka
08. – 11. septembra Australija
29.09. – 02.10. Francuska
20. – 23- oktobar Španija
10. – 13. novembar V. Britanija
TIMOVI I VOZAČI
SITROEN TOTAL
Sebastijan Loeb (Francuska)
Sebastijan Ožije (Francuska)
FORD ABU DABI
Miko Hirvonen (Finska)
Jar-Mati Latvala (Finska)
STOBART FORD
Mads Ostberg (Norveška)
Hening Solberg (Norveška)
Metju Vilson (V. Britanija)
MANČIZ FORD
Federiko Viljagra (Argentina)
FERM PAUER
Denis Kupiers (Holandija)
MINI
Dani Sordo (Španija)
Kris Meki (S. Irska)
MONSTER
Ken Blok (SAD)
PETER SOLBERG
Peter Solberg (Norveška)
ICE 1 REJSING
Kimi Raikonen (Finska)
ABU DABI
Kalid Al-Kasimi (UAE)
BRAZIL
Daniel Oliveira (Brazil)