Mazda_787B_2011_test_8__jpg72

Mazda 787B vraća se na Le Man 20 godina posle legendarne pobede

 

Ove godine obeležava se 20. godišnjica Mazdine legendarne pobede u najzahtevnijoj trci na svetu – 24 sata Le Mana. Mazda je 1991. postala prvi i jedini japanski proizvođač automobila koji je pobedio na ovoj trci. U čast ove godišnjice i na poziv organizatora, Automobile Club de L’Quest (ACO), Mazda će predstaviti pobedničku Mazdu 787B na Circuit de la Sarthe u Le Manu u subotu, 11. juna, pre početka same trke.

Ovogodišnja, 79. trka po redu, počinje u 15 časova u subotu, 11. juna, a završava u isto vreme sledećeg dana. Mazda će svoju prezentaciju održati 11. juna u 12.30. Takođe, Mazda 787B učestvovaće i u paradi kroz centar Le Mana, koja će se održati u petak, 10. juna.

Mazda 787B postala je prvi i jedini japanski automobil sa rotacionim motorom, koji je pobedio na trci 24 sata Le Mana. Razvijen zajedničkim naporom Mazde i Mazdespeed, organizacije koja je vodila Mazdin trkački program, 787B imala je šasiju konstruisanu da zadovolji tehnička pravila grupe C za trkačke automobile, uz rotacioni motor s četiri rotora, koji je razvijao 700 KS. Zbog promena u pravilima trke, 1991. bila je poslednja godina kada je rotacioni motor mogao da učestvuje u trci 24 sata Le Mana. U toj poslednjoj prilici, nakon 17 godina truda, Mazda je napokon ostvarila svoj dugo sanjani san o ukupnoj pobedi na Le Manu. Pobeda nije bila samo Mazdina, već je bila rezultat mnogo godina napornog rada u odeljenju Mazdaspeed, a pripala je i vozačima, dobavljačima i mnogim drugima uključenima u ovaj projekat.

Povezana vest:  FORMULA 1, Hulkenberg: Možda sam pol pozicijom zadržao mesto u Vilijams

Takashi Yamanouchi, Mazdin izvršni direktor, predsednik Odbora i CEO, izjavio je:

-Mazda je osnovana sa željom da uvek ‘provocira konvencionalno’. Ovaj duh zbližava sve Mazdine zaposlene širom sveta i inspiriše nas da postižemo zahtevne ciljeve koje sebi zadajemo. Pre tačno 50 godina, 1961. godine, Mazda je započela sa razvojem rotacionog motora. Put od tih početaka do pobede na Le Manu 1991, sve do programa razvoja aktuelne SKYACTIV tehnologije, temelji se na našem duhu savladavanja izazova. Ova 2011. godina trebalo bi da bude nova prekretnica za celu Mazda grupu, jer ulazimo u novu SKYACTIV eru predstavljanjem naših vozila sledeće generacije.

Povezana vest:  BORKOVIĆ - PRVI AUTOMOBILISTA DOBITNIK MAJSKE NAGRADE

Od 1991. godine, pobednička Mazda 787B većinu vremena bila je izložena u Mazdinom muzeju u Hirošimi. Pripremajući se za nastup na Le Manu, Mazda je pažljivo doterala pobednički 787B i dovela ga u vozno stanje, po prvi put posle 1991. godine. Ovaj zadatak obavili su isti Mazdini stručnjaci koji su učestvovali i u originalnom Mazdinom Le Man projektu, zajedno sa inženjerima iz Mazdinog odeljenja za razvoj Mazda E&T. Obnovljenu Mazdu 787B testirali su najbolji Mazdini probni vozači, a njene performanse potvrdili su bivši Mazdini fabrički vozači  Yoshimi Katayama, Takashi Yorino i Yojiro Terada na Mazdinoj ispitnoj stazi Mine u zapadnom Japanu.

Povezana vest:  Dušan Borković ove sezone voziće u najelitnijoj konkurenciji

Kao deo proslave 20. godišnjice pobede, razni članovi Mazdinog tima iz 1991. takođe će se pojaviti na Le Manu. Vozaču pobedniku Johnnyju Herbertu (Engleska) pridružiće se kolege vozači iz 1991. godine, David Kennedy (Irska), Pierre Dieudonné (Belgija) i ostali članovi tima. Patrick Dempsey, američki glumac i vozač trka koji se trenutačno takmiči u GRAND-AM GT trci sa Mazdom RX-8, takođe će prisustvovati slavlju.