RELI
Svetski šampionat nastavlja se takmičenjem u Argentini
Veoma neizvesna borba u Svetskom reli šampionatu nastavlja se posle dve nedelje u Argentini. Takmičenje u zemlji Južne Amerike postalo je deo kalendara 1980. a prošle godine nije održano zbog već poznatog pravila rotacije takmičenja na svake dve godine.
Poslednji pobednik takmičenja održanog 2009. bio je sedmostruki osvajač titule Sebastijan Loeb. Međutim, ove godine u Argentini imaće poteškoća da to ponovi jer su najveći konkurenti iz fabričke ekipe Forda odlučni da Plavi oval ostvari pobedu, prvi put od početka sezone i trijumfa Mike Hirvonena u Švedskoj. Hirvonen i Jari-Mati Latvala pokazali su odličnu brzinu na takmičenjima, osvajali su i etape, ali im je konačni trijumf stalno izmicao. Hirvonen trenutno zaostaje za Loebom sedam bodova u šampionatu.
– Seb može da bude pobeđen. Da nije bilo probušene gume mogao sam možda da slavim na Sardiniji. Sviđaju mi se etape u Argentini i smatram da imam šanse da pobedim – optimista je Hirvonen. – Međutim, ne znači da ću biti razočaran ako ne uspem u tome. Ipak, ako Sebastijan trijumfuje, a ja bude m četvrti tada bi mogao da se pojavi problem. Moram da ga pobedim.
Jasno je da Ford ne treba da očekuje da će se Sitroen tek tako predati u Argentini. Naprotiv iz francuske ekipe najavljuju pohod na petu uzastopnu pobedu, posle trijumfa u Meksiku, Portugalu, Jordanu i Italiji. Još jedan motiv za Sitroen mogla bi da bude i činjenica da nisu osetili poraz na tlu Južne Amerike još od 2004. Pritom u Sitroenu veruju da su na zemljanoj podlozi brži od rivala iz Forda.
– Dobro je videti da Sitroen DS3 izgleda ima malu prednost na zemlji, ali razlika je mala na kraju svakog relija – smatra Loeb. – Moraćemo da budemo brzi od starta i da pritisnemo gas do kraja.
Sebastijan Ožije, klupski kolega Loeba, imaće potpunu slobodu u Argentini i neće biti timskih naredbi za mladog Francuza. Međutim, Ožije će imati drugačiji hendikep u Južnoj Americi jer je do sada samo jednom učestvovao i bio poslednji u Argentini.
– Došao sam ovde sa većim ambicijama nego pre dve godine. Želim što je moguće bolji rezultat. Pokušaćemo da smanjimo zaostatak za liderom. Biće teško kao i na Sardiniji – oprezan je Ožije.
Samo 19 bodova je razlika između prva tri vozača, a upravo toliko etapa teških iskušenja očekuje takmičare ovoga vikenda. Tek u nedelju će biti poznato da li će Sebastijan Loeb ostati u vođstvu na polovini šampionata ili će ipak nekome prepustiti tu poziciju.
ŠAMPIONAT VOZAČA
1. Sebastijan Loeb (Sitroen Total tim) 100
2. Miko Hirvonen (Finska, Ford Abu Dabi tim) 93
3. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen Total tim) 81
4. Jari-Mati Latvala (Finska, Ford Abu Dabi tim) 68
5. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim) 46
6. Mats Ostberg (Norveška, M-Sport Stobart tim) 38
7. Metju Vilson (V.Britanija, M-Sport Stobart tim) 24
8. Kimi Raikonen (Finska, ICE 1 Rejsing) 18
9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford tim) 12
10. Hening Solberg (Norveška, M-Sport Stobart tim) 10
EKIPNI PLASMAN
1. Sitroen Total tim 167
2. Ford Abu Dabi tim 150
3. M-Sport Stobart tim 61
4. Peter Solberg tim 37
5. ICE 1 Rejsing 26
6. Mančiz Ford tim 24
7. Tim Abu Dabi 19
8. FERM Pauer tim 10
9. Monster tim 6
10. Tim Brazil 1