sebastian_loebRELI

POBEDOM U ZEMLJI ASTEKA SEBASTIJAN LOEB POKAZAO DA JE JOŠ GLADAN USPEHA

Ne diraj lava

 

Korona reli održan u Meksiku proteklog vikenda obeležile su dve stvari. Prva važna, razuverio je mnoge koji su postali sumnjičavi kada je pitanju Sebastijan Loeb, a druga Sitroen je potpuno zasenio Ford.

Šestostruki šampion Svetskog reli šamponata, Super Seb nije pred ovu sezonu delovao kao izraziti favorit, što je bio slučaj proteklih godina. Doduše u prilog tome je možda išla i prošla sezona kada je Francuz na samom kraju obezbedio još jednu titulu, kao i otvaranje aktuelne u Švedskoj gde je osvojio drugu poziciju iza najvećeg konkurenta u 2009. Mike Hirvonena.

Međutim, izgleda da je svesno zaboravljena konstatacija samog Loeba, koji je pred Švedsku otvoreno rekao da su šanse za pobedu na tom reliju na strani Finaca, što se i obistinilo.

Ipak, Francuz je već u Meksiku stvari postavio na svoje mesto. Bez obzira što je prvog dana Peter Solberg vodio glavnu reč, subota i nedelja su bili u potpunosti Loebovi. Trijumfovao je sa 24 sekunde prednosti u odnosu na Solberga i ostvario 55 pobedu u reliju. Posle svega slobodno može da nakrivi sombrero.

Bio je ovo dobar vikend. Imao sam lepu prednost i nisam želeo ništa da rizikujem u nedelju. Samo sam održavo prednost i maksimalnu koncentraciju poslednjih nekoliko etapa. Ovo je odlična pobeda, vodim u šampionatu a vratili smo i bodove izgubljene u Švedskoj. Iako je tek početak sezone zaista sam srećan, jer sve izgleda sjajno – prezadovoljan je vikendom Loeb.

Povezana vest:  Borkoviću 14. mesto u prvoj trci u Francuskoj

U pobednika Meksika može da se ubroji i osvajač drugog mesta Peter Solberg, što je njegov najbolji rezultat od 2008. i Akropolis relija u Grčkoj. Šampion iz 2003. imao je puno problema pred početak sezone u kojoj vozi privatnog Sitroena C4, ali ga ni to nije sprečilo da pokaže umeće zbog kojeg je pre sedam godina osvojio titulu.

Presrećan sam, ali i iscrpljen. Posle svega što se dešavalo prošle i ove godine ovo je fantastičan rezultat. Neverovatan je osećaj biti ponovo na podijumu – rekao je Solberg, ali i dodao da malo i žali zbog izbora taktike. – Pomalo mi je žao zbog toga, ali sada i nije bitno jer smo osvojili drugo mesto zbog čega veoma zadovoljan. Naravno da smo mogli da igramo taktičke igre, ali smo se dogovorili da je važnije da pokažemo da vodimo na reliju, jer još uvek tražimo sponzore za ovu sezonu, a kada ste u vođstvu šaljete dobru poruku. Svejedno, moram da naučim da budem brz u ovom autu i kada uslovi na putu nisu idealni.

Član Sitroenovog juniorskog tima Sebastijan Ožije nije uspeo da odbrani drugu poziciju poziciju od zahuktalog Solberga. Na kraju morao je da se zadovolji trećim mestom u Meksiku.

Gubitak drugog mesta je svakako razočaravajuć, ali je svejedno bio ovo dobar vikend. Ekipa me je posavetovala da u nedelju ne forsiram i ja sam ih poslušao. Možda sam zato i izgubio drugu poziciju. Mislim da smo u Meksiku mogli da budemo brži od Petera da smo to i želeli, ali treći smo i to je dobar rezultat – ipak ne žali previše Ožije.

Povezana vest:  RELI, AKTUELNI ŠAMPION ODLIČAN U BUGARSKOJ

Sitroen je dominirao u Meksiku. Uostalom prva tri mesta su osvojili upravo takmičari u automobilu francuskog proizvođača, dok je prvi Ford posle njih na četvrtoj poziciji vozioFinac Miko Hirvonen. Vicešampion iz prošle sezone imao je 1:47 sekundi zaostatka u odnosu na Super Seba.

Bio je ovo izuzetno težak vikend za celu ekipu. Nijednog trenutka nismo bili dovoljno brzi, a bilo je i mnogo sitnih grešaka sa moje strane. Drago mi je što smo osvojili poena, koje smo i mogli u ovakvim okolnostima. Samo želim da ostavim ovaj vikend iza sebe i da se okrenem sledećem reliju – razočaran je Hirvonen.

Ništa bolje nije bio raspoložen Hirvonenov klupski kolega i sunarodnik Jari-Mati Latvala. Završio je na petom mestu sa više od dva minuta zaostatka.

Vikend je bio potpuno fustrirajuć, ali ako gledamo pozitivne stvari osvojili smo bodove u šampionatu proizvođača, što je veoma bitno. Takođe, ovo je drugi reli koji završavam na solidnom mestu, a to povećava moje samopouzdanje pred naredne relije – pokušava da razmišlja pozitivno Latvala.

Klupski kolega Sebastijana Loeba, Dani Sordo nije se proslavio na ovom reliju. Mada je prvog dana imao dobru poziciju, Španac je na kraju zauzeo razočaravajuće 15. mesto, a njegov zaostatak za pobednikom bio je skoro 40. minuta.

Povezana vest:  FORMULA 1, Fetel slavio na Interlagosu, konstruktorska titula za Red Bul

Ipak, Sordo je reli bar završio, a tu sreću nije imao Kimi Raikonen. Klupski kolega Sebastijana Ožijea u Sitroenovom juniorskom timu odustao je još prvog dana u sedmoj etapi zbog udesa u kome, na svu sreću, nije povređen. Bio je to vrhunac malera koji su pratili šampiona Formule 1 iz 2007.u Meksiku, jer je već u drugoj etapi izgubio pola sata zbog problema sa elektrikom.

Posle iskušenja na američkom kontinentu, naredni ispit vozače očekuje u Aziji, tačnije na Arabijskom poluostrvu, gde se od 1. do 3. aprila vozi Reli Jordan.

 

ŠAMPIONAT VOZAČA

1. Sebastijan Loeb (Francuska, Sitroen Total tim)      43

2. Miko Hirvonen (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)   37

3. Jari-Mati Latvala (Finska, BP Ford Abu Dabi tim)25

4. Sebastijan Ožije (Francuska, Sitroen junior tim)     25

5. Peter Solberg (Norveška, Peter Solberg tim)          20

6. Hening Solberg (Norveška, Stobart Ford tim)        16

7. Dani Sordo (Španija, Sitroen Total tim)     12

8. Metju Vilson (V. Britanija, Stobart Ford tim)        6

9. Federiko Viljagra (Argentina, Mančiz Ford)          6

10. Mads Ostberg (Norveška, Adapta)           4

 

ŠAMPIONAT PROIZVOĐAČA

1. BP Ford Abu Dabi tim       67

2. Sitroen Total tim     61

3. Sitroen junior tim    32

4. Stobart Ford tim     28

5. Mančiz Ford tim     8