Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana
Jedanaesta pobeda Audi Motorsport odeljenja na Le Manu u poslednjih 13 godina! Jubilarni, 80-ti, Le Man je prošao u znaku nove generacije R18 prototipa – e-tron quattro.
Preko 200.000 gledalaca je prisustvovalo veoma dramatičnoj trci, prepunoj preokreta i trkačkih incidenata. Međutim, nakon svih dramatičnih preokreta, na čelu kolone su se nalazila dva potpuno nova protototipa koji su ponovo pokazali da je moto kompanije ponovo potvrđen – “Vorsprung durch Technik.” Audi posade su trku završile na pozicijama 1, 2, 3 i 5. Ovo je četvrta 1-2-3 pobeda za Audi od kako ovaj tim nastupa na Le Manu.
Ruper Štedler (Rupert Stadler), Predsedavajući Upravnog Odbora AUDI AG, je izjavio: “Ostvarivanjem uspeha na najznačajnijoj trci na svetu, naši inženjeri su demonstrirali našu tehnološku ekspertizu na najimpresivniji mogući način. Kombinacija ultra lakih materijala i e-tron quattro pogona je odmah pokazala svoj potencijal. Međutim, ova trka je pokazala da se do trijumfa teško dolazi i da je savršena priprema ključ za pobedu.”
Sva četiri Audi R18 prototipa su imali priliku da osvoje pobedu, ali je posada #1 bila i ove godine ta koja je napravila najmanje grešaka, a uz to bila veoma brza. Prošlogodišnji pobednici su ove godine odvezli 378 krugova tokom 24 časa, što im je značajno pomoći da i naredne sezone zadrže prestižni broj 1 na svom prototipu. Ovo je druga pobeda za vozače Marsel Fesler (Švajcarska), Benoa Treluje (Francuska) i Andre Loterer (Nemačka). Na drugom mestu je trku završila druga e-tron quattro posada – Alan MekNiš, Tom Kristensen i Dindo Kapelo.
Posada #4 sa Majk Rokenfelerom i dvojcom novajlija na Le Manu – Oliverom Džarvisom i Markom Bonanomijem je trku završila na trećem mestu, dok je posada #3 (Roman Duma, Loik Duval i Mark Žene) i pored impresivnih vožnji i veoma brzih vremena imala nekoliko izletanja pa su kroz cilj prošli kao petoplasirani.
Direktor Audi Motorsport odeljenja, Dr. Volfgang Ulrih, je izjavio: “Ovo je trka kakvu možete imati samo na Le Manu. Nikada se ne smete radovati pre kraja trke, što smo mi iskusil u nedelju u podne. Svi su već pričali o 1-2-3-4 pobedi, kada smo imali dva udesa – skoro pa istovremeno. Srećom, tim je uspeo da popravi oba prototipa veoma brzo, tako da nismo mnogo izgubili. Nakon svega, mogu samo da se poklonim celom Audi Sport timu koji je radio naporno u proteklih godinu dana da bi omogućio ovakav trijumf. Dokazali smo da smo ne samo brzi već i da smo najveći inovatori – predstavili smo TFSI agregat 2001, TDI 2006, a ove godine smo pokazali da imamo i hibridnu tehnologiju spremnu za pobedu.”