sebastian_loebRELI

POSLE DVE GODINE SEBASTIJAN LOEB I KOMPANIJA PONOVO VOZE U TURSKOJ

Osvajanje Otomanskog carstva

 

Dve nedelje su odmarali vozači Svetskog reli šampionata posle takmičenja u Jordanu, na kome je Sebastijan Loeb, aktuelni šampion, još jednom pokazao zašto je šest godina uzastopno titula u njegovom vlasništvu. Ipak, predah je završen i već od danas Super Seba i društvo čekaju iskušenja na reliju u Turskoj, četvrtom u sezoni.

Dve godine nije se vozilo u ovoj Evro-azijskoj državi, čiji se reli prvi put u kalendaru pojavio 2003. U odnosu na poslednje takmičenje 2008. došlo je do promena mesta održavanja relija. Nekada se turski reli vozio u turističkoj regiji Antalija na jugo-zapadu države, koja je možda bila gostoljubiva prema turistima, ali ne i prema vozačima zbog svojih izuzetno teških etapa.

Međutim, ove godine je lokacija promenjena, pa je sada domaćin Istanbul jedini svetski grad koji se prostire na dva kontinenta. Vozačima će sigurno biti lakše nego u Antaliji, ali s druge strane etape u Istanbulu, kombinacija šljunka i asfalta, su potpuno nepoznat teren za sve njih.

Povezana vest:  Borković na Hungaroringu

Miko Hirvonen je trijumfovao u Turskoj pre dve godine, ali ne deluje da taj uspeh može ponoviti. Finac je otvorio sezonu pobedom u Švedskoj, ali je u Meksiku i Jordanu ipak bio znatno lošiji, pre svega, od glavnog konkurenta Sebastijana Loeba koji je pobedio u Meksiku i Jordanu preuzevši vodeću poziciju u šampionatu i sada ima priliku za treći uzastopni trijumf u sezoni.

Pre dve godine Ford je bio uspešniji od Citroena, jer je osim Hirvonena i njegov klupski kolega Jari-Mati Latvala osvojio drugo mesto, dok je Citroenov dvojac Loeb i Dani Pedrosa završio na trećoj i četvrtoj poziciji. Ali to je bilo pre dve godine.

Na treningu koji je vožen juče na etapi Kadili dugoj 4,75 kilometara najbrži je bio Super Seb ostvarivši vreme 2:30,8 minuta i to u poslednjoj od četiri vožnje. Francuz je mogao da vidi šta ga očekuje danas kada bude startovao kao prvi na neraščišćenoj stazi. Sudeći po ostvarenom vremenu, ako se po jutru dan poznaje…

Povezana vest:  MOTO GP, Stoneru pol pozicija na startu sezone

Drugi je bio klupski kolega Loeba iz Citroena Dani Sordo, sporiji za tri desetinke, dok je treće vreme napravio Miko Hirvonen u Fordu sa skoro sekund zaostatka.

Braća Solberg, Henin i Peter, ostvarili su četvrto i peto vreme, dok je Sebastijan Ožije iz Citroenovog juniorskog tima bio šesti. NJegov kolega Kimi Raikonen, koji je 2005. pobedio u Formuli 1 na Velikoj nagradi Turske, postavio je sedmo vreme očigledno ponesen prvim bodovima osvojenim u Jordanu.

Jari-Mati Latvala završio je trening na sedmom mestu, a u prvih deset bili su i Federiko Viljagra i Metju Vilson.

Povezana vest:  FORMULA 1, Baton: Alonso ne zaslužuje titulu

Dvojac Citroenovog juniorskog tima želi da nastavi sa dobrim vožnjama i u Turskoj, solidnih rezultata u Jordanu, međutim Ožije i Raikonen su oprezni.

– Ovo je nov reli za sve posade, pa ćemo prvi put ove sezone svi biti u istoj poziciji – kaže Ožije. – Kao i u Jordanu, biće veoma važno ne praviti greške.

Raikonen je prve bodove osvojio u Jordanu, pa će se potruditi da isto učini i ovog vikenda.

– Mislio sam da je Jordan najteži reli do sada, međutim nemam nikakvu predstavu kako će biti u Turskoj. – objašnjava Finac i dodaje – U Istanbulu nam je cilj da završimo reli, pre svega jer je potpuno nov reli i ne poznajemo etape. Međutim, ja sam uvek takmičarski nastrojen i uvek želim da dam sve od sebe.