RELI „PLAVI KORIDOR“ 2013
Prirodan gas kao gorivo rešenje za smanjenje emisije CO2
Sedmi po redu reli vozila na tečni prirodni gas (TPG) – „Plavi koridor“, koji je krenuo iz Sankt Peterburga u Rusiji, u prvih sedam dana prošao je kroz Finsku, Švedsku i Dansku i zaustavio se u Nemačkoj, u Hamburgu.
Tu je održan okrugli sto, na kojem je istaknuto da korišćenje prirodnog gasa kao goriva, daje presudan doprinos smanjenju emisije ugljen dioksida, u skladu sa ciljevima EU, i smanjenju troškova čineći transportni sistem održivijim.
„U poređenju sa dizel motorima, TPG emituje 25 odsto manje CO2?, izjavio je , izvršni direktor NGVRUS i viši stručnjak za izvoz tečnog gasa u Gasprom Eksportu Judžin Pronin. „Prirodni gas je i jeftiniji od dizela i benzina, ali ta razlika u ceni treba da bude prikazana i na benzinskim pumpama?, naveo je on.
Rukovodilac sektora za izvoz TPG Gasprom Exprota Igor Majnitski je naglasio da je za Hamburg, kao jednu od najvećih luka u Evropi, pitanje korišćenja TPG u špediciji je veoma važno.
Nemačko tržište vozila na prirodni gas, kao i prateća infrastruktura, su veoma razvijeni. ?Sa 920 stanica za prirodni gas, Nemačka ima jednu od najgušćih mreža stanica?, izjavio je rukovodilac sektora za razvoj biznisa u Gasprom Germania Timo Vehrs. Ove godine je u Nemackcoj prisutno 100.000 vozila na gas, sa tendencijom da taj broj naraste na 1,4 miliona u 2020. godini.?
Kako bi prikazali prednosti upotrebe prirodnog gasa kao goriva, Gasprom, E.ON i oko 20 lokalnih gasnih kompanija, kao i proizvođači vozila, organizovali su reli, koji je prvi put je održan 2008. godine, uz podršku Međunarodne gasne unije, a izdanje iz 2013. je okupilo vozila na prirodni gas (NGV) za trku oko Baltičkog mora.
Reli je uključio i voznju trajektom od Finske do Švedske, a trajekt je takođe koristio TPG, jer je želja da se prikažu prednosti upotrebe tog goriva, ne samo za transport na kopnu, već i na moru.
Kamioni, lagana vozila i autobusi koji idu na gas krenuli su na 16-dnevno putovanje dugo 3.900 kilometara kroz devat evropskih drzava, prateći trgovački put stare Hanze. Reli prikazuje prednosti prirodnog gasa kao čistog, bezbednog i pristupacnog goriva, koje ce igrati glavnu ulogu u mobilnosti Evrope.
Korišćenje prirodnog gasa u transportu nije samo ekološki čistija alternativa u odnosu na konvencionalne energente kada je u pitanju smanjena emisija ugljen-dioksida (do 25), ugljen monoksida (do 80) i azotnih oksida (do 66 odto), već je i jeftinija i bezbednija alternativa. Vozila na prirodni gas za 10 evra mogu da pređu 201 kilometar, dok automobil na benzin može da pređe samo 97, a na dizel 134, za istu količinu novca.