f1 trka ilustracijaFORMULA 1 – OČEKUJTE NEOČEKIVANO – NOVA SEZONA SAMO NA KANALIMA SPORT KLUBA

Bliži se start nove sezone u Formuli 1, fanovi se polako sremaju za prvu trku u Melburnu, isto kao i bolidi.
Ono što je gotovo izvesno je da će sezona biti zanimljivija nego prethodna. Teško je videti kako će Mercedesi biti dominantni kao 2014. To su pokazali i rezultati predsezonskih testova, gde su im parirali Wiliams, Ferari, Red Bul i Meklaren, čija ponovna saradnja sa Hondom će biti pod posebnom lupom.
Još dve stvari su u centru pažnje pred prvu trku na Albert Parku. Ono što smo mogli da vidimo iz fotografija i snimaka predstavljanja novih bolida, jasno je da su mnogo prijatniji za oko nego prošle godine. Pogotovo su lepi novi Ferari i „tigrasti“ kamuflirani Red Bul. Takođe, na insistiranje miliona fanova, buka se vratila u Formulu 1. Oni koji budu imali tu sreću da prisustvuju nekoj od trka, ponovo će biti počašćeni „brundanjem“ motora.
Bilo je i mnogo transfera, neuobičajeno mnogo. Fernando Alonso se vratio u Meklaren, koji je napustio 2008. nakon svađe sa Ronom Denisom. Očigledno su ti odnosi izglađeni. Sebastian Fetel je tražio novi izazov i dobio ga u Ferariju. Inženjeri italijanskog tima ga već porede sa Mihaelom Šumaherom, a posebno zanimljivo će biti da se vidi kako će izgledati njegova saradnja sa Kimijem Raikonenom.
Istina je da na mladima svet ostaje, ali mnogi stručnjaci smatraju da su ovaj put vlasnici timova preterali. Šansu u Toro Rosu dobiće Maks Verstapen, sin holandskog vozača Josa. Zamislite, ovaj momak je tek napunio 18 godina, što znači da je tek stekao pravo da dobije vozačku dozvolu, a biće za volanom jednog od najbržih vozila na svetu! Nešto malo stariji od njega je Danil Kvajat, mladi Rus će se oprobati u Red Bulu nakon veoma solidnih nastupa u bolidu Toro Rosa prošle godine.
Kao zla kob, nad svet F1 se nadvila finansijska kriza. Ekipa Katerhama se bori da skupi sredstva za takmičenje ove sezone, ali su male šanse da će u tome uspeti. Marusia je uspela nekako da se „skrpi“ za jednog vozača za Australiju, ali drugi vozač i ostatak sezone su i dalje veoma neizvesni. Dakle, vrlo je moguće da ćemo imati samo 18 bolida na gridu većim delom godine.
Ono što znamo je da će Indi kar magnat i američki milioner Džin Has imati svoj F1 tim od 2016. i to će biti veoma zanimljiv dodatak najbržem cirkusu na svetu.
U svakom slučaju, očekuje nas fantastična sezona, a verovatno znate, mada nije zgoreg podsetiti, titulu će braniti Luis Hamilton iz Mercedesa.

Povezana vest:  Ekipa Lotus Reno GP predstavila bolid R31

MISTERIJA ALONSOVOG UDESA

Fernando Alonso je imao nezgodan udes na testiranju u Barseloni i u nesvesnom stanju je prevezen u najbližu bolnicu.
Iako je Meklaren objavio da Španac nema ozbiljne povrede i da je u pitanju samo potres mozga, Alonso je zadržan u bolnici cela tri dana i kako prenose tamošnji mediji, pod znakom pitanja je njegov nastup u Australiji. Kod potresa mozga, obično se provodi samo jedna noć u bolnici, a pojavilo se bezbroj teorija zavera o tome šta se dogodilo Alonsu i koliko su zaista ozbiljne njegove povrede.
Alonso se oglasio i rekao da se „oseća savršeno dobro i odmara sa porodicom“, ali misteriju je produbila izjava test vozača Kevina Magnusena, koji je rekao da je spreman na „sve eventualnosti“, odnosno, u prevodu, da nastupi u Melburnu.

Povezana vest:  Fetel pobedio u trci za Veliku nagradu Bahreina

PROMENE PRAVILA

U međusezoni, jedna od stvari o kojima se uvek raspravlja u F1 kuloarima su promene pravila. Neki timovi su predložili fundamentalne promene bolida i regulacija za 2016. a to, bar za sada, nije prihvaćeno.
Kako bi se povećale atraktivnost i brzina, predloženo je da se povećaju dimenzije pre svega guma i krila bolida, kako bi bolidi imali bolje prijanjanje, a samim tim i postigli veće brzine. Ali, predstavnici FIA su to odbili, jer smatraju da je već sada ovaj sport na ivici ekstremnog, a teško je verovati da će dozvoliti korenite promene nakon onoga što se desilo Žilu Bjankiju.
Za razliku od F1, recimo, Moto GP je dozvolio ovakve promene. Na testovima za 2015. Andrea Janone, vozač Dukatija, dostigao je vrtoglavih 349 km/h, što je do sada najveća zvanično zabeležena brzina za dvotočkaše!

Povezana vest:  Fetel pobedio u trci za Veliku nagradu Brazila

F1 2015 – Timovi i vozačke postave

MERCEDES AMG
Vozači: Luis Hamilton i Niko Rozberg
Motor: Mercedes
RED BUL
Vozači: Danijel Rikardo i Danil Kvjat
Motor: Reno
VILIJAMS
Vozači: Valteri Botas i Felipe Masa
Motor: Mercedes
FERARI
Vozači: Sebastijan Fetel i Kimi Raikonen
Motor: Ferari
MEKLAREN
Vozači: Fernando Alonso i Dženson Baton
Motor: Honda
FORS INDIJA
Vozači: Niko Hilkenberg i Serhio Perez
Motor: Mercedes
TORO ROSO
Vozači: Maks Ferštapen i Karlos Sainc
Motor: Reno
LOTUS
Vozači: Roman Grožan i Pastor Maldonado
Motor: Mercedes

ZAUBER
Vozači: Markus Erikson i Felipe Nasr
Motor: Ferari
MARUSIJA?
Vozači: ?
Motor: Ferari
KATERHEM ?
Vozači: ???
Motor: Reno

F1 2015 – Kalendar trka

15. mart: VN Australije
29. mart: VN Malezije
12. april: VN Kine
19. april: VN Bahreina
3. maj: VN Južne Koreje* (naknadna potvrda)
10. maj: VN Španije
24. maj: VN Monaka
7. jun: VN Kanade
21. jun: VN Austrije
5. jul: VN Velike Britanije
19. jul: VN Nemačke
26. jul: VN Mađarske
23. avgust: VN Belgije
6. septembar: VN Italije
20. septembar: VN Singapura
27. septembar: VN Japana
11. oktobar: VN Rusije
25. oktobar: VN SAD
1. novembar: VN Meksika
15. novembar: VN Brazila
29. Novembar: VN Abu Dabija