kimi_raikonenFORMULA 1

Raikonen: Pireli gume neće biti problem  samo da se sprijateljim s bolidom
 
Povratnik u Svetsko prvenstvo Formule 1, Kimi Raikonen, uveren je da se može prilagoditi „ćudljivim“ Pirelijevim gumama, a kao što znamo on je zadnji puta vozio Formulu 1 dok je dobavljač guma bio Bridžston.
Kimi je uveren kako mu Pirelijeve gume neće stvarati probleme kada u idućoj sezoni sedne u bolid Lotus-Renaulta, ekipe s kojom je potpisao dvogodišnji ugovor.
Svetski prvak je svoje zadnje trke vozio 2009. godine kada je dobavljač guma u Formuli 1 bio Bridžston, a čije su se gume umnogome razlikovale od sadašnjih Pirelijevih. Ovogodišnje P-Zero gume su konstruisane tako da se brže troše i najveću prednost imaju vozači koji znaju „štedeti“ gume. To, recimo, nije polazilo za rukom Marku Veberu u Red Bullu, koji se često dovodio u nezgodne situacije zbog degradacije Pirelijevih guma.
Iako će se Finac u Formulu 1 vratiti s manje saznanja o gumama od nekih svojih kolega, on ističe da ga to ne brine jer je do naslova prvaka došao u prvoj sezoni korištenja Bridžstonovih guma dok je pet sezona pre toga vozio na Mišelinu.
-Najveća razlika u gumama se pokazuje u vremenu koliko vam treba da naučite nove gume koristiti kako treba. Bilo je mnogo teže kada sam 2009. prešao sa Mišelina na Bridžstone. Sada nisam vozio ništa drugo u protekle dve sezone, pa se ni nisam naučio na nešto drugo. I u svakom slučaju će ovo biti lakše. Razgovarao sam sa svojim prijateljem Pedrom de Rosom i kazao mi je kako Pirelijeve gume dobro drže podlogu od samog početka, što je za mene vrlo važno – izjavio je Raikonen za finski Turun Sanomat, i dodao:
-Sada mogu voziti ovogodišnji bolid sve dok se na njemu koriste GP2 gume. Samo da se „sprijateljimo“. Još ne znam raspored, ali kada dođe novi bolid, ja ću ga testirati.
Finac je uveren ni kako mu „novotarije“ u obliku KERS-a i DRS-a neće predstavljati problem:
-Verovatno neće biti teško. Godinama sam vozio Formulu 1, a u zadnjim sezonama koristili smo KERS (uređaj koji sprema kinetičku energiju koja se stvara prilikom kočenja u akumulatore te prilikom aktivacije KERS-a vozač raspolaže sa oko 80 konjskih snaga više). Također mi se više tastera na volanu ne čini kao neki problem jer ih je i pre bilo mnogo.
Kimijev menadžer, Stiv Robertson, rekao je kako Finac ne bi napustio Formulu 1 2009. godine da nije u Ferariju zamenjen Fernandom Alonsom:
-On se vratio tamo gde mu je mesto. Mislim da je 2009. godine bio premlad i predobar da bi napustio Formulu 1. On još uvek može mnogo toga dati ovom sportu i kada nas je zamolio da razmotrimo mogućnost povratka, on je bio taj koji nas je gurao napred. Svi su upoznati s našim pregovorima s ekipom Williamsa. Trajali su dosta dugo i oko nekih stvari nismo mogli postići dogovor. Nakon VN Abu Dabija započeli smo razgovore s Erikom Bulierom i brzo smo se dogovorili jer su obe strane to želele – završio je Robertson.
Povezana vest:  Kaspersky Lab: izbor kompanije Ferrari za IT bezbednost