Četiri kralja jedna kruna
Četiri meseca je trajala pauza između dva šamiponata Formule 1, prepuna različitih događaja. Mnogo priča je bilo oko vozača koji će učestvovati u šampionatu, „nekoliko penzionera” bilo je u kombinacijama za povratak,ali se samo jedan desio i to kakav.
Vratio se, po mnogima, najbolji vozač koji se ikada našao na stazama Formule 1, Mihael Šumaher (41).
Ove sezone voziće četiri osvajača titule – Mihael Šumaher, Dženson Baton, Luis Hemilton i Fernando Alonso. Šansa da ih bude pet propala je onog trenutka kada je Kimi Raikonen šampion iz 2007. i definitivno odlučio da 2010. provede u Svetskom reli šampionatu.
Fantastični Nemac je odlučio da se vrati na stazu posle tri godine pauze, ali ne u ekipi u kojoj su ga skoro svi očekivali.
Ovoga puta „crnog konjića” je zamenio Mercedesom koji je preuzeo većinski deo vlasništva prošlogodišnje šampionske ekipe Bron GP. Ponovo će Šumaher sarađivati sa Ros Bronom uz čiju pomoć je osvojio svaku od sedam titula.
Nemac je na predsezonskim testiranjima pokazao da i dalje ima brzinu i glad za uspehom, toliko potrebne u ovom sportu. Sigurno ne treba zanemariti ni iskustvo koje ima Šumaher, čovek koji drži gotovo sve rekorde u „najbržem cirkusu na svetu”.
Međutim, bez obzira na sve na tek na stazi moći će da se vidi koliko je i u kojoj meri trogodišnja pauza uticala na oštrinu Mihaela Šumahera, jer u njegove vozačke kvalitete niko ne sumnja.
Osvojiti tiutlu je lako, ali je još teže odbraniti je. Upravo to će očekivati prošlogodišnjeg šampiona Džensona Batona.
Titula koju je osvojio 2009. predstavljala je veliko iznenađenje, ali samo zbog ekipe u kojoj je to učinio, a nikako zbog toga što ne ume da vozi.
Ipak, ove sezone prešao je u Meklaren, domaći teren još jednog šampiona Luisa Hemiltona. Tim iz Vokinga gotovo da je usmeren ka Luisu, pa će Baton morati da se bori za svoje mesto pod suncem. Uostalom svi još pamte kako je u Meklarenu prošao Fernanado Alonso i to sa statusom dvostrukog uzastopnog šampiona, kada ga debitant u Formuli 1 te 2007. Luis Hemilton nije ni malo respektovao.
Zbog svega nevedenog Batona sigurno ne očekuje lagana godina u Meklarenu.
NJegov klupski drug Luis Hemilton takođe ulazi u novu sezonu sa starim ambicijama. Prošle sezone tim iz Vokinga nije imao baš konkurentan bolid, pa je i Hemilton imao prilično problema, međutim angažovanjem Džensona Batona pokazali su da žele ponovo do titule.
Ipak, biće interesantno videti kako će ovaj dvojac funkcionisatio na stazi, ali i van nje. Mogu li da se ponove 80 – te kada su Alen Prost i Airton Sena vodili, sada već, legendarne bitke na stazama od kojih je prštalo na sve strane? Možda.
Šampion iz 2008. poznat je po svom samopouzdanju. Nije se svojevremeno uplašio ni dvostrukog šampiona Alonsa, koji se u Meklarenu zadržao samo jednu sezonu, ali već je najavio da je mnogo naučio iz prošlosti. Ostaje da se vidi da li je zaista tako?
Fernando Alonso ispunio je svoj san prelaskom u Ferari sa kojim će pokušati da dođe do treće titule, posle 2005. i 2006. osvojenih u Renou.
Prvi pokušaj u Meklarenu je, najblaže rečeno za zaborav, jer se tada namerio na protivnika kome pedigre dve osvojene titule nije značio ništa.
Vratio se u Reno, ali te dve godine u nekonkurentnom bolidu nisu za uspomenu i dugo sećanje, pa je Skuderija sigurno još jedan početak za Španca posle tri loše godine.
Talenta i ambicija ima, samo sve to treba pokazati na stazi. Iz Ferarija su se hrabrili da je upravo Alonso jedini pobedio Šumahera na stazi od sadašnjih vozača. Ostaje, međutim pitanje da li se zbog toga previše uzbuđuje sedmostruki šampion? Najverovatnije ne previše, ali oprez nikad nije na odmet.
I ove sezone kao i prethodnih naći će se u šampionatu i debitanti, njih šestorica.
Niko Hulkenberg u Vilijamsu, Vitalij Petrov u Renou, Haime Alguersuari u Toro Rosu, Karun Čandok i Bruno Sena u HRT – u i Lukas di Grasi u Virdžinu.
Teško da neko iz ove šestorke može napraviti veliko iznenađenje u ovoj sezoni, posebno ako se ima u vidu da će trojica od njih voziti u novim timovima Formule 1, za koje se i ne može reći da su konkurentni.
Međutim, Formula 1 je u prošlosti često umela da iznenadi, pa zašto ne bi bilo tako i ove sezone?