Timovi žele da vrate KERS, ali da bude dostupan svima
Ekipe Formule jedan uglavnom se slažu da bi sistem za ubrzanje KERS trebalo da se vrati sledeće sezone, ali i da bi uređaj trebalo da bude jeftiniji da bi bio prijemčiv i manjim timovima.
Šefovi timova sastali su se danas sa prvim čovekom Formule jedan, Bernijem Eklstonom, a rasprava o KERS-u bila je jedna od važnijih tema.
-Postoji opšte slaganje da bi trebalo da ima svoje mesto u Formuli jedan – rekao je šef tima Vilijams Frenk Vilijams.
KERS je korišćen 2009, ali su se timovi složili da ga odbace za ovu sezonu. Naprava nikad, međutim, nije izbačena iz pravila i za njen povratak dovoljno je da se timovi jednostavno dogovore.
Uređaj funkcioniše tako što u bateriju skladišti energiju koja se proizvodi tokom kočenja, a bolidi smeju da koriste tu energiju za ubrzanje tokom nekoliko sekundi u svakom krugu.
Automobili koji su koristili KERS odlučnije su preticali druge, a bilo ih je teže zaobići.
Ekipama je, međutim, automat bio preskup, a bilo ga je teško ugraditi u šasiju, tako da su ga prošle sezone redovno koristili samo Ferari i Meklaren.
-Verujem da bi to trebalo da bude obavezno za sve ili da ga uopšte ne koristimo. Veliki je to posao, osim ako niste proizvođač, a čak ni svi proizvođači nisu koristili spravu u svojim automobilima. Dobro je to, ako nije preskupo – rekao je Vilijams.
Šef Meklarena Martin Vitmarš takođe je rekao da je pitanje cene KERS-a osetljivo, naročito za nove, nezavisno finansirane timove.
-Formula mora da bude održiva za bar 10 timova, a poželjno je 13. Moramo da odlučimo kojom brzinom ćemo vraćati uređaj i da li će biti dostupan. Mnoge ekipe ne mogu da priušte sebi KERS za sledeću sezonu. Većina ne može. Moramo naći nešto dostupno – rekao je Vitmarš.
Vilijams je rekao i da bi povratak velikog i teškog KERS-a sledeće sezone bio još problematičnijih nego prošle godine.
-Rezervoar na automobilima je tri puta veći nego što je bio pre dve godine. Ako bismo tu dodali KERS, auto bi bio duži nego autobusi u Londonu – rekao je Vilijams.