jenson_baton_malesija

TIM IZ VOKINGA DEMONSTRIRAO NADMOĆ I ODLIČNU TAKTIKU U DVOSTRUKOJ POBEDI NA TRCI U ŠANGAJU

Mek(laren) baš tvrd rival  

Poigrao se Meklaren sa rivalima na čudesnoj Velikoj nagradi Kine. Održala je ekipa iz Vokinga čas iz taktike na stazi u Šangaju. Za vozačke bravure pobrinuli su se DŽenson Baton i Luis Hemilton.

Iako je Meklaren pomalo „štucao” na početku sezone, izgleda da su oba bolida dovedena do maksimuma svojih mogućnosti, bar u kišnim uslovima koji su vladali u Šangaju. Za ovakvu tvrdnju, bolji dokaz od dvostrukog trijumfa, čini se, nije potreban. Ne treba zaboraviti da su prva pozicija u šampionatu vozača i šampionatu konstruktora u rukama Meklarena posle Kine.

Aktuelni šampion DŽenson Baton je drugom pobedom u sezoni definitivno pokazao da može da odbrani titulu, mada početak u Bahreinu nije bio obećavajući. U nedelju je, pre svega zahvaljujući odlično isplaniranim odlascima u boks, Britanac trijumfovao. Koliko je to bilo značajno govori podatak da je Ostrvljanin u boksu bio dva puta, dok su neki u istom bili po četiri ili pet. Uz onakvu kišu imati samo dva zaustavljanja, definitivno predstavlja briljantnu startegiju.

– Ova pobeda je posebna. Trka je bila komplikovana i bilo je potrebno doneti pametne odluke. Nije poenta samo biti brz, već i obratiti pažnju na vremenske uslove, a to pokazuje napore ekipe da se ostvari odličan rezultat – kao da je posavetovao protivnike Baton, a nije propustio priliku i da ih malo provocira. – Red Bul je veoma brz tokom cele godine, kao i prošle godine na početku sezone, ali mi vodimo u šampionatu u ovom momentu.

Za sad je najbolji vozač u sezoni, po svim ocenama, Luis Hemilton. Međutim, šampion iz 2008. još nema pobedu na svom kontu ove sezone. U Kini je bio drugi, a izvezao je i najbrži krug. Ne treba trošiti reči na njegovu vožnju u Šangaju, koja je po običaju bila agresivna i često na „ivici noža”, ali je umeo i da pretera, kao u duelu sa Sebastijanom Fetelom i to u boksu.

Povezana vest:  Merkelova i Lev čestitali Fetelu

Ipak, priliku da ugrozi klupskog kolegu izmakla mu je i zbog četiri odlaska u boks, ali početak sa šeste pozicije i dolazak do druge, posle kiše i svih dešavanja na stazi jeste uspeh.

– Ipak sam pomalo nesrećan zbog loše strategije odlaska u boks. Napravio sam pogrešan izbor prilikom prvog ulaska, ali na takvim stvarima se čovek uči. Moram na tome još da radim – zna Hemilton gde je napravio grešku.

Ferari je uspeo da koliko-toliko profitira iz haosa na stazi u Šangaju. Fernando Alonso je sebi učinio medveđu uslugu preranim startom kada je uspeo da pređe Sebastijana Fetela i Marka Vebera iz Red Bula i dođe na prvo mesto, ali ako je i prevario njih dvojicu nije stjuarte koji su ga kaznili prolaskom kroz boks. Ipak je Španac četvrtim mestom uspeo da ostvari kakav-takav cilj u Kini. S druge strane Felipe Masa imao je puno problema usled događanja na stazi, pa je na kraju bio deveti.

Međutim, tek je juče isplivalo na površinu nezadovoljstvo Mase zbog poteza koji je Alonso napravio u 23. krugu kada su oba vozača krenula u boks. Španac je tom prilikom uleteo Brazilcu u putanju zamalo izazvavši sudar, ali je ipak došao prvi u boks na zamenu guma.

Alonso ipak smatra da se digla prevelika buka zbog njegovog poteza.

– Da nije u pitanju moj klupski kolega ne bi se o tome toliko pričalo.Za mene je to bio potpuno normalan potez i definitivno neće ugroziti Masin i moj odnos – uveren je Španac.

Čini se da Masa ovakvim objašnjenjem nije zadovoljan:

– Kada sam ga video da mi uleće u pitanju shvatio sam da bi smo mogli da se sudarimo. Zbog toga sam se i povukao, jer sam mislio na dobrobit ekipe, ali sam izgubio tri pozicije u poretku. Želim da ovu situaciju rešim i zbog toga ću razgovarati sa Fernandom. LJudi koji sarađuju ne mogu međusobne rešavati bez razgovora – ne miri se Masa sa potezom Alonsa.

Povezana vest:  FORMULA 1, VN BAHREINA, Rastu tenzije između vlasti i opozicije pred VN Bahreina

Ako je neka od favorizovanih ekipa dobila šamar u Kini od svojih rivala, to je svakako Red Bul. Bikovima su rogovi na stazi u Šangaju bili potpuno tupi. Iako u kvalifikacijama „čiste pod” sa direktnim konkurentima, u najmnogoljudnijoj državi sveta to je sa njima učinio Meklaren.

A imali su čak i prve dve startne pozicije, naravno Fetel je bio na prvoj. Izgleda, međutim, da Nemcu pol pozicija i ne znači mnogo, jer nije uspeo da pobedi ni na jednoj od tri trke kada je startovao sa prvog mesta.

Počevši od loše planiranih odlazaka u boks Sebastijana Fetela i Marka Vebera, pa sve do potpune nemoći dva vozača na stazi koja se videla u trenutku kada je Hemilton obišao Fetela kao da Nemac ne postoji, ovaj vikend austrijska ekipa želeće da što pre zaboravi.

Uostalom kada to prizna i Mark Veber, onda je jasno su bikovi u Šangaju više ličili na telad.

– Uslovi su bili loši, ali takvi su bili za sve vozače. Mi smo u Šangaju prosto oduvani – realan je Veber.

Prva violina u Mercedesu je Niko Rozberg, dopadalo se to ili ne navijačima Mihaela Šumahera. Mlađi od dva Nemca opet je bio uspešniji od sedmostrukog šampiona. Došao je do drugog uzastopnog trećeg mesta, što ga je dovelo do druge pozicije u šampionatu, dok je Šumaher uz mnogo muke zazeo desetu poziciju.

Međutim, da li iz prevelike skromnosti ili što tako zaista misli Rozberg sebe ne smatra prvim vozačem u Mercedesu.

– Od starta sezone smo Mihael i ja potpuno jednaki u ekipi. Čak i pre toga, kada su svi mislili da je Mihael broj jedan, a ja dva, mi smo bili ravnopravni – kao da se brani Rozberg od činjenica.

Povezana vest:  Eklston: Bez trke za "Veliku nagradu Bahreina" ove godine

Reno se pridružio vrhu u Kini. Robert Kubica je bio standardno dobar osvajanjem petog mesta, a do prve završene trke i prvih bodova došao je i Vitalij Petrov zauzevši sedmo poziciju. Rus je dokazao da ima kvalitet za Formulu 1, a francuska ekipa da će definitivno u nastavku sezone biti ozbiljan takmac, možda čak i u borbi za titulu, prvenstveno kod konstruktora.

Kod novajlija Hispanija rejsing nastavlja da iznenađuje, jer su Bruno Sena i Karun Čandok završili drugu uzastopnu trku, što je odličan rezultat za ekipu koja je sezonu počela sa bolidom koji nije uopšte testiran. Ponovo su oba Virdžinova bolida završila pre kraja, odnosno, jedan nije ni startovao, dok je Lotus opet imao polovičan učinak jer je Heiki Kovalainen završio trku, za razliku od Jarna Trulija.

Pred prelazak najbržeg cirkusa na evropsko tlo, uzbudljiviji vikend od prethodnog u Kini nije se mogao zamisliti. Ostaje samo da se poželi da Formula 1 nastavi u istom stilu i 9. maja kada se na stazi Katalunja vozi Velika nagrada Španije.  

MNOGOBROJNIM KRITIKAMA NA RAČUN ŠUMAHERA PRIDRUŽIO SE I NIKI LAUDA

Mihael upao u prosek

Već neko vreme na račun Mihaela Šumahera pljušte na sve strane kritike zbog loših rezultata koje Nemac ostvaruje u svojoj povratničkoj sezoni u kojoj je najavljivao čak i borbu za titulu.

Tim se kritikama pridružio i trostruki šampion Formule 1 Niki Lauda posle Velike nagrade Kine.

– Mihael i na treningu i na trkama ima iste probleme. Malo toga pokazuje kada se poredi sa klupskim kolegom Nikom Rozbergom, a voze iste bolide. Upao je u prosečnost – nemilosrdan je bio Lauda.