adidas je predstavio Fraku, zvaničnu loptu nokaut faze UEFA EURO 2016, koja će nekog od finalista dovesti do pobede na velikom turniru 10. jula. Dizajn lopte inspirisan je idejom „Pobednik dobija sve“, a ime lopte su odabrali uticajni ljudi Francuske.
U 2015. godini, adidas je kontaktirao neke od najuticajnijih ljudi iz sveta muzike, pop kulture i modnog sveta Francuske kako bi pomogli u odabiru imena lopte, a sve u cilju da kompanija bude otvorena za nove ideje. Ime predstavlja neizvesnost i brz tempo nokaut faze u kojoj se ili pobeđuje ili odlazi kući.
Neizvesnost ovako velikog takmičenja je oslikana i u dizajnu lopte, gde eksplozija crvene i crne boje predstavlja takmičarsku prirodu i uzbuđenje koje nose utakmice sa visokim ulogom. Ovo je u kontrastu sa dizajnom Bo Žu, zvanične lopte grupne faze takmičenja, koju je predstavio Zinedin Zidan u Areni Budućnosti, prvom digitalnom fudbalskom stadionu, u Parizu prošlog novembra.
Tokom 18 meseci rada, adidas je u izradi Fraka i Bo Žu lopti preuzeo najbolje elemente Brazuka FIFA World Cup zvanične lopte, uključujući i inovativne umetke. Obe lopte koje će odlučiti pobednike UEFA EURO 2016TM igračima pružaju bolje hvatanje i vidljivost u letu, a u toku razvojnog procesa, obe lopte su nezavisno testirali vrhunski igrači Geret Bejl i Iker Kasiljas.
Govoreći o predstavljanju Fraka lopte, Sem Hendi, zamenik predsednika Dizajna, je izjavio: „Ovom loptom želeli smo da budemo smeli u dizajnu i da na pravi način predstavimo emocije koje su u kasnim fazama takmičenja javljaju. Bo Žu je bila o taktičkom fudbalu, kada radite ono što morate kako biste stigli do nokaut faze. Fraka predstavlja drugačiji dizajn, buku mase i uzbuđenje pobedničkog mentaliteta na terenu“.