Od 24. do 26. juna najveći svetski turnir u basketu 1na1, Red Bull King of the Rock, po šesti put stiže u Srbiju na terene KK Crvena zvezda Telekom, a ovogodišnje izdanje ući će u istoriju kao najveći turnir na svetu.
Šesto izdanje najvećeg svetskog turnira u basketu 1na1 još jednom će potvrditi da Srbija s pravom u svetu nosi epitet zemlje košarke. Kada se u samo par dana za učešće na Red Bull King of the Rock turniru prijavi preko 650 igrača iz cele Srbije jasno je da se radi o nečemu zaista velikom, ali ne u razmerama jedne zemlje, već u svetskim razmerama.
Na terenima KK Crvena zvezda Telekom na Kalemegdanu, 24. i 25. juna održaće se kvalifikacioni turniri na kojima će igrači biti podeljeni u grupe od po 64. Najboljih 8 igrača sa svakog kvalifikacionog turnira obezbediće učešće u finalu koje se održava u nedelju 26. juna sa početkom u 19 časova nakon čega ćemo saznati ko će od finalista stati rame uz rame sa prethodnim kraljevima i ikonama srpskog basketa. Pobednik finalnog turnira predstavljaće Srbiju na svetskom Red Bull King of the Rock finalu koje se u septembru održava u Istanbulu, a trojica najboljih na ovogodišnjem turniru osvojiće najnovije D Lilard patike, iza kojih stoji brend adidas i jedan od najboljih košarkaša NBA lige.
Red Bull King of the Rock u Beogradu je tokom proteklih pet godina stekao reputaciju najvećeg 1na1 basket turnira u svetu, ali i jednog od najvećih basket turnira generalno. Najveći doprinos tom uspehu dali su sami igrači. Želja, strast, upornost, kao i gladijatorski pristup svakoj utakmici garantovali su odlične partije prethodnih godina, a interesovanje publike za turnir iz godine u godinu je raslo da bi na turniru održanom 2015. godine tribine sa proširenim kapacitetom bile ispunjene do poslednjeg mesta. Iako su za većinu posetilaca igrači bili potpuno nepoznati, pojedinci su atraktivnom igrom i borbom pod košem do poslednjeg daha privlačili simpatije publike, pa je tokom turnira bilo i euforičnog navijanja publike. O kvalitetu turnira najbolje govori činjenica da su prethodnih godina reprezentativci poput Nemanje Nedovića i Marka Kešelja, ali i Ivana Španović dolazili da gledaju utakmice i podrže mlade basketaše.
Format turnira ostaje isti kao i prethodnih godina. U igri koja traje 5 minuta, napad 15 sekundi, računaju se samo dva i tri poena, a nakon petog faula igrač gubi pravo na dalje učešće. Na putu do finala svoj performans moći će da pokažu sa all-court adidas loptom, a jedan od najpoznatijih basket brendova obezbedio je i funkcionalne majice za sve učesnike.
Ulaz za publiku je slobodan.
PHOTO: Predrag Vučković/Red Bull Content Pool