WNBA je danas izvestila o najvećem prikupljanju kapitala u ženskom sportu u istoriji, u kojem učestvuju novi investitori i sadašnji vlasnici WNBA i NBA. Ovo revolucionarna transakcija je deo višestruke strategije finansijskog rasta čiji je cilj da generiše nove prihode kroz povećanje ulaganja u prioritetne oblasti, što je deo dugogodišnjeg programa poslovne transformacije Lige.

Očekuje se da će se prihodi od ove transakcije koristiti za podizanje brenda i marketing, globalizaciju WNBA, inovacije, digitalizaciju i poboljšanje kontakta sa potrošačima, kao i za jačanje ljudskih resursa i operativnu optimizaciju kao deo sveukupnog napora za prevazilaženje nekih od prepreka za rast Lige i generisanje novih prihoda.

„Veoma smo srećni što možemo da iskoristimo trenutni zamah u vezi sa ženskim sportom i zahvalni smo investitorima koji su odlučili da podrže WNBA na način bez presedana, kao i vlasnicima timova koji nastavljaju da ulažu u igrače i timove“, rekla je komesarka WNBA Keti Engelbert. „Naša strategija je da uložimo ovaj kapital u nastavak vođenja brenda Lige kao smele, progresivne zabave i medijske imovine koja oličava različitost, promoviše jednakost, zalaže se za socijalnu pravdu i zalaže se za moć žena. Pošto smo upravo završili našu istorijsku 25. sezonu, sa ovim pristupom dodatnom kapitalu mi pripremamo WNBA za uspešnu budućnost i to predstavlja znak i signal budućeg pravca ženskog sporta u celini“.

Kao deo svoje stalne posvećenosti osnaživanju sportistkinja i ženskih sportova, NIKE, Inc., jedan od trenutnih vodećih partnera lige i inauguralni WNBA Changemaker, uložio je značajan kapital u WNBA. Nike-ova investicija dodatno produbljuje podršku kompanije ženskoj košarci i omogućava WNBA da na viši nivo podigne marketing i priču o WNBA igračicama.

Povezana vest:  Šiškauskas: Ne vraćam se u reprezentaciju

„Ženski sport je jedna od najboljih investicija, sa velikim potencijalom da utiče i razvija košarku u narednom periodu“, rekla je Sonja Hening, VP, potpredsednica partnerstva Severnoameričke lige, NIKE, Inc. „Nike je uvek bio više od sponzora WNBA – mi smo strateški partner. I ponosni smo što smo deo pokreta koji redefiniše budućnost sporta za novu generaciju – za WNBA košarkašice, navijače i devojke.”

Početni investitori su: Miki i Nik Arison, Carnival Corporation i Miami Heat; Bil Kameron, izvršni direktor i predsednik, American Fidelity, Dallas Wings; Svin Keš, legenda WNBA i sadašnji potpredsednik New Orleans Pelicans-a za košarkaške operacije i razvoj tima; Baron Dejvis, NBA legenda; Majkl i Suzan Del, Dell Technologies i manjinski investitori, San Antonio Spurs; Karen Finerman, izvršni direktor i suosnivač, Metropolitan Capital Advisors; Pau Gasol, NBA legenda i član Komisije sportista MOK-a; ini Gilder, Seattle Storm; Di Haslam i Vitni onson, Haslam Sports Group, Cleveland Browns i Columbus Crew; Linda Henri, Boston Globe, Boston Red Sox, Fudbalski klub Liverpul; Bred Hilsabek, bivši izvršni direktor, Grantham, Mayo Van Otterloo & Co. i manjinski investitor, Dallas Wings; Erik Holoman, predsednik i izvršni direktor, EquiTrust Life Insurance, Los Angeles Sparks; Mark Walter, izvršni direktor, Guggenheim Partners, Los Angeles Sparks; Lorin Pauel obs, osnivač i predsednik, Emerson Collective; Ted Leonsis, osnivač, predsednik i izvršni direktor Monumental Sports & Entertainment, Washington Mystics i Washington Wizards; Džejms i Heder Maren, bivši predsednik i izvršni direktor MGM Resorts International; NIKE, IncKondoliza Rajs, Stanford Univerzitet i 66. državni sekretar SAD; Anđela Ruđiero, izvršni direktor i suosnivač, Sports Innovation Lab; Herb i Stiv Simon, Fever Basketball, LLC; i Džo i Klara Cai, New York Liberty i Brooklin Nets.

Povezana vest:  NBA VESTI, Filadelfija još ne zna za pobedu

„Suzan i ja smo uzbuđeni zbog potencijala rasta u ženskom sportu, a posebno u WNBA“, rekao je Majkl Del, izvršni direktor Dell Technologies i manjinski investitor u San Antonio Spurs. „Takođe smo ponosni što podržavamo ligu koja je posvećena osnaživanju žena i želimo da  podržimo Keti i sve uspešne i raznolike žene WNBA da naprave pozitivan uticaj u svetu.”

Transakciju su odobrili i Odbori vlasnika WNBA i NBA. Finansijski savetnik u ovoj transakciji je bila kompanija Allen & Company LLC.

Sezona 2021. obeležila je 25-ogodišnjicu WNBA i predstavila nova partnerstva sa Googleom, najnovijim WNBA Changemakerom, kao i sa Amazon Prime Video, Dick’s Sporting Goods i Coinbaseom. Kompanije su se pridružile rastućoj listi partnera predvođenih WNBA Changemakerima AT&T, Deloitte i NIKE, Inc. Liga je takođe predstavila inovativno takmičenje koje se održava tokom sezone – Kup komesara WNBA – koje će se nastaviti i u predstojećoj sezoni 2022.

Povezana vest:  Radonjić: Oprezno idemo na pobedu u meču sa Cibonom

WNBA

Pošto je 2021. završila svoju istorijsku 25. sezonu, WNBA je hrabra, progresivna košarka liga koja je simbol moći žena. Sa 12 timova, W je jedinstven sportski prostor koji kombinuje takmičenje i zabavu sa posvećenošću raznolikosti, pravičnosti, inkluziji i društvenoj odgovornosti. Kroz svoje sportistkinje svetske klase, iskustvo navijača tokom igre, TV i digitalne prenose, digitalne i društvene sadržaje, uz programe informisanja u zajednici, Liga slavi i uzdiže košarku i kulturu oko nje.

WNBA i Žensko nacionalno udruženje košarkašica (WNBPA) potpisali su 2020. revolucionarni osmogodišnji ugovor (CBA) kojim je zacrtavan novi kurs za žensku košarku – i uopšteno za ženski sport – sa fokusom na povećanu nadoknadu za košarkašice, poboljšanje uslova za košarkašice, proširene mogućnosti za razvoj karijere i resurse posebno prilagođene ženskom profesionalnom sportisti. Ključni elementi sporazuma podržani su kroz novu platformu lige, WNBA Changemakers, sa WNBA i AT&T, kao inauguracionim Changemakerima, kojima su se pridružili Deloitte i Nike, a odnedavno i Google. Tokom sezone 2020. WNBA i WNBPA pokrenuli su Pokret za pravdu WNBA formirajući Savet za socijalnu pravdu sa misijom da bude pokretačka snaga neophodnih promena i kontinuiranih razgovora o rasnim i biračkim pravima, pored ostalih važnih društvenih pitanja.