women_acc_banner

Kako se pravilno obući za OI u Londonu

Samo nedelju dana pre svečanog otvaranja, organizatori Igara u Londonu još nemaju jedinstven stav o mogućim odevnim ograničenjima i eventualnom uvođenju pravila „olimpijske mode“.

Majica sa logom proizvođača poznatog napitka Pepsi ili Najki (Nike) patike mogle bi biti savršena kombinacija za posetu Olimpijskom parku, ali bi „propagator“ tih brendova mogao da ima posla sa modnom policijom.

Prvi čovek Igara, Lord Sebastijan Kou, smatra da takvo „izdanje“ ne baš bilo uputno.

Povezana vest:  NAJAVLJENA EVROPSKA NEDELJA SPORTA 2019

-Ne, verovatno ne biste šetali okolo u Pepsi majici jer je naš sponzor Koka-kola, a oni su dali milione funti za ovaj projekat, ali I milione funti za lokalni sport – rekao je Kou, osvajač dva olimpijska zlata na 1.500 metara.

On je naveo da je važno zaštiti sponzore.

Organizacioni odbor, na čijem čelu je Kou, ima sasvim suprotno mišljenje.

„Koješta,“ navodi se u saopštenju Odbora i naglašava da „svaki pojedinac koji dolazi u olimpijske objekte može da nosi garderobu po sopstvenom izboru, brendiranu ili ne“.

Povezana vest:  Koka-kola će reciklirat plastičnu ambalažu posle Olimpijade

Odbor je pojasnio da problem mogu da budu veće grupe koje dođu u odeći sa jasno vidljivim obeležjima brendova koji nisu sponzori Igara, jer će se to smatrati „marketinškom zasedom“.

Organizatori su odlučni da zaštite prava velikih sponzora igara poput Mekdonaldsa, Adidasa i Kadberija koji plaćaju 100 miliona dolara tokom svakog olimpisjkog ciklusa. Zabrana za oglašavanje suparničkih brendova važi za sve objekte olimpijskog kompleksa i u okolini, čije poštovanje će nadgledati stotine uniformisanih lica. Kazne za prestupnike idu i do 20.000 funti.

Povezana vest:  ZOI SOČI 2014, Japanac Hanju olimpijski šampion u umetničkom klizanju

I dok organizatori tvrde da im nije cilj da rastuže posetioce, već da spreče „marketinške zasede“ i obezbede prijatnu atmosferu za gledaoce, stručnjak za marketing Piter Vlakos smatra da su ograničenja nerazumna.

„Ograničenja su ironična u Britaniji koja se diči time da je jedna od najslobodnijih eokonomija u svetu,“ kaže Vlakos i dodaje: „Uvođenje ovakvog monopola je nerazumno i skoro da postaje pitanje suvereniteta potrošača“.