Boks Hil nije naivno brdo!
Srpski biciklisti vozili su zvanični trening na stazi na kojoj će u subotu 28. jula od 11 čsova po srpskom vremenu održati olimpijska drumska trka na 240 km!
– Moram da malo korigujem procenu o težini staze donetu na osnovu onog što smo uspeli da vidimo na mapi i profilu staze – iskren je bio selektor Čubrić posle treninga.- Uspon na Boks Hil je dugačak 3,5 km i nije ni malo naivan. Liči po malo na našu Avalu stim što su nagibi nešto blaži. Na vrhu ne počinje odmah spust, već je zaravan i tu nema odmora, mora da se pazi. Imamo problema sa ogromnim gužvama u saobraćaju, vozači su posle jakog treninga proveli još dva i po časa u kolima da bismo stigli u olimpijsko selo, što nije dobro. Brazilci i Kazahstanci su još gore prošli, totalno su se zaglavili i ostali su četiri sata posle treninga u neopisivom saobraćajnom kolapsu! Mislim da je trenutno uopravo saobraćaj najveći problem na ovim igrama i stvara dodatnu nervozu. Amerikanci, Nemci, Britanci i Italijani su se odlučili za privatan smeštaj van sela i bukalno su na samoj stazi tako da ne putuju, malte ne sve završavju na biciklima…
Ivan Stević je ovako ocenio stazu:
– Brdo je samo po sebi problem, nije lako, ali mi se čini da će veća nevolja, jer mislim da će privih pet – šest krugova biti vrlo nervozni, spust koji je izuzetno tehnički zahtevan i komplikovan, pa i opasan. Lako može da se na serpentinama izleti sa staze. Kevendiš je svakako favorit, ali ne znam da li će britanski vozači uspeti da svih 240 km kontrolišu trku. Mislim da će potražiti pomoć od Australijanaca i ostalih biciklista iz tima Skaj.
Svi se u srpskom timu slažu da treba očekivati veoma interesantnu i krajnje neizvesnu trku. Po profilu staze je jasno da niko neće rizikovati da pusti beg sa deset do 15 minuta prednosti kao na šamionatima sveta jer na ovakvoj stazi je veoma teško loviti takve grupe a i ekipe nemaju baš mnogo “vodonoša”.
– Video sam Slovaka Sagana u selu. Toliko je nonšalantan i uveren u svoju snagu da nije ni išao da vidi stazu – dodao je Čubrić.- Potom sam ga sreo i na ulasku u metro, krenuo da vidi London. On je, iako je jedini koji se plasirao iz Slovačke, kandidat za medalju ali mu neće biti lako. Stević i Kasa će siguran sam dati sve od sebe, važno je da ostanu u prvoj grupi u prvih pet krugova da se malo raščisti gužva. Moguć scenario za finiš je ili dolazak grupe od maksimum 30 vozača na cilj, ili potpuno razbijanje karavana u male grupice.
Na zvaničnom treningu temperatura je bila oko 30 stepeni. Za subotu predviđaju pad temperature na oko 20 stepni a moguća je i kiša.
Asistent Čubriću u stručnom štabu je Branko Banović, profsor, direktor Partizana.